Вредните навици те отдалечават от мечтаното повишение, вредят на здравето и фигурата ти, настройват колегите и началниците срещу теб и дори могат да ти издействат предсрочно освобождаване от работа. Ето защо е време да се отървеш от тях.

 

1. Офис храната: В допълнение към 3-те кафета добавяш и тарталети, бисквити и други деликатеси, пълни с калории и захар. Това може да изглежда изкушаващо и вкусно, но тази храна е враг на фигурата ти.

2. Изгърбваш се: Редовното обездвижване пред компютъра, може да доведе до сериозни здравословни проблеми и увреждания на гръбначния стълб и мускулите.

3. Претоварваш се: Един мъдър човек ми каза, че никой никога не бива да поглежда назад в миналото и да си мисли: "Боже, прекарал съм повече време на работа, отколкото със семейството и приятелите!" Налага се да теглиш чертата някъде и да поставиш граница между работата и почивката. Ако шефът ти не уважава здравето ти, означава, че е време да си потърсиш друга работа.

4. Обездвижваш се: Едно скорошно проучване показва, че хората, които седят дълги периоди от време, сериозно увеличават риска от заболявания. И в случая няма значение дали спортуваш! За целта си прави кратки почивки на всеки час и се разхождай в офиса или коридора.

5. Дългото писане: Синдромът на карпалния тунел е кошмар за всеки писател. Той води до дискомфорт в ръцете, пръстите и китките, причинен от твърде многото писане. Също така, важно е да не натискаш прекалено силно клавишите на клавиатурата.

6. Преумора на очите: Това е другото проклятие на технологичните маниаци, което води до дискомфорт, стягане, парене, сълзене на очите и други болезнени страдания. Тези оплаквания може да се дължат на редица фактори, като отблясъци на светлините, неподходящ шрифт и размер на буквите, дълъг престой пред компютъра. 

7. Шофираш до работа: Няма значение дали времето е ужасно, обувките ти са твърде неудобни, закъсняваш. Ако вървиш пеша или използваш градски транспорт, ще спестиш пари и ще се погрижиш за здравето и сърцето си.

8. Използваш Фейсбук в работно време: Освен ако работата ти не го изисква, това не е добра идея. Социалните мрежи пречат на концентрацията ти, губят ти времето, повишават стреса и напрежението заради риска да те хванат.

9. Пиенето на кафе: Никога не съм била голям фен на кафето, докато не скочих в корпоративния свят. Ако пиеш по 3-4 кафета на ден, ще се дехидратираш.

10. Не си миеш ръцете: Няма как да знаеш къде са били колегите ти, но можеш да се погрижиш за своята хигиена. Носи дезинфектант, ако нямаш възможност да си миеш често ръцете. Знаеш ли, че клавиатурата, мишката и бюрото ти изобилстват от микроби?!

Препоръчваме ти още да не се превръщаш в роб на електронната си поща, да не обядваш пред компютъра и най-важното - да стоиш далеч от всякакви офис драми. Остава да ти пожелаем лека работа!