Много хора си мечтаят да бъдат повишени и затова се стараят шефът да ги забележи, но все не се получава. Според психологията малките неща, като стойката ни и жестовете, са също толкова важни, колкото и постъпките ни. Затова днес ще ви представим няколко съвета, с които ще се доближите до повишението.
Подбрали сме най-честите грешки в езика на тялото, които хората допускат на работното си място. Избягвайте ги и със сигурност ще имате по-голям шанс за повишение.
1. Седите отпуснато
Много от нас обичат да се отпуснат, направо да се „размажат“ пред телевизора у дома, но не бива да седите по този начин, когато сте на работа. Първо, това не е полезно за гръбнака ви. Второ, създавате лошо впечатление.
Тази отпусната поза подсказва на хората, че не приемате работата си особено сериозно и като цяло не ви пука. Седете изправени и изглеждайте съсредоточени, така ще подскажете на шефа, че приемате работата си сериозно и сте много заинтересувани от нея (дори и в този момент да редите пасианс).
2. Въртите си очите
В каквато и ситуацията да се намирате, този жест се смята за много груб. Вашите приятели може и да са свикнали с това, но колегите със сигурност ще го забележат и няма да го приемат добре. Дори някой да е казал нещо глупаво, не въртете очи.
3. С ръце пред чатала
Това е типична мъжка стойка, при която мъжът си държи ръцете пред чатала. Такава поза кара останалите да се чувстват леко неудобно и затова трябва да се избягва.
4. Навлизате в личното пространство на останалите
Независимо колко дружелюбно се държите един с друг, не е добра идея да навлизате в личното пространство на шефа ви или на колегите ви. Когато навлизате в личното пространство на някого, той може да се подразни или да се почувства неудобно. Според бизнес етикета е добре да стоите на разстояние от 1-2,5 м разстояние.
5. Влизате в офиса твърде тихо
Ако влизате в офиса тихичко, без да поздравявате хората, които подминавате, това не се приема много добре. Хората ще решат, че сте арогантни и не са ви възпитали правилно. Затова винаги трябва да поздравявате колегите си, поне с кимване или усмивка.
6. Показвате, че ви е скучно
Е, на кого не му е ставало скучно на работа? Независимо обаче колко тъпа е работата и как броите часовете, докато си тръгнете, не бива да показвате емоциите си пред останалите. Иначе шефът ви може да реши, че е време да ви замени с по-отдаден служител. Недейте да въздишате и ако няма какво да правите – предложете помощ на колегите си. Това ще ви разсее и ще покаже на шефа ви, че сте работливи.
7. Не общувате с останалите
Всички се чувстваме неловко, когато започваме работа на ново място, но трябва да положите някакви усилия да се сближите с колегите ви. Ако не искате да ходите на тиймбилдинг, ако предпочитате да обядвате сами и като цяло избягвате да си говорите с тях, това показва ясна враждебност към останалите. Така че, независимо колко сте срамежливи, трябва да положите усилия и да се сближите с колегите ви.
8. Облягате се на стената
Едно проучване, проведено от университета Станфорд, показва, че ако стоите изправени, изглеждате по-силни както физически, така и психически, а по този начин вдъхвате респект у околните. Като цяло позата ви разкрива много за вас. Ако постоянно се облягате на стената или се подпирате на масата, ще изглеждате слаби в очите на околните. Затова ако не сте седнали, водете разговорите с изправен гръб, без да се облягате и подпирате.
9. Държите си ръцете зад гърба
Професорът по неврология Спенсър Кели твърди, че жестовете, които правим с ръце, са толкова важни за комуникацията, колкото думите, които използваме. Затова, ако си държите ръцете зад гърба, докато говорите, това ще пробуди у събеседника ви чувство за неискреност. А на работното място е много важно да изглеждате благонадеждни. Разбира се, не е нужно да прекалявате с жестикулирането, просто дръжте ръцете си пред вас и с отворени длани.
10. Гледате си часовника твърде често
Да си гледате часовника или мобилния телефон, докато водите разговор, независимо дали с колега, или с приятел, е изключително невъзпитано и грубо. Как ще се почувствате, ако човекът срещу вас постоянно си гледа телефона? Вероятно ще решите, че му е скучно и вашата компания не му е приятна. Затова не си поглеждайте телефона или часовника, докато водите разговор. Ако имате друга работа или бързате, извинете се и обяснете, че ще продължите разговора по-късно, защото в момента имате спешна работа.
11. Тялото ви не е обърнато към събеседника ви
Ако сте в бизнес среща и торсът ви не обърнат към говорещия, това показва, че разговорът не ви интересува. Независимо колко безинтересна е срещата, трябва да се обърнате с цяло тяло към говорещия, не само с очи и уши. Спрете да се разсейвате и взимайте дейно участие в срещите, това със сигурност ще ви спечели бонус точки пред колегите и шефа.