Спрягана за най-влиятелната дама в света на модата на всички времена, Коко Шанел дава нов облик на женския гардероб. Коко проправя път на модната си марка, развивайки я в променящите се времена, в които тя самата живее и си спечелва статуса на модна икона. 

Дамски панталони

Въпреки това, че по време на война жените често се налагало да носят панталони, докато упражняват типично мъжки професии, Шанел изиграва ключова роля за популяризирането им като елемент от дамския гардероб. На 86 години, тя споделя „Тъжно е, че 70% от жените отиват на вечеря с панталони“.

Жарсе

Шанел е първият дизайнер, осмелил се да използва жарсе в дамската мода. Дотогава платът се употребявал за изработка на мъжко бельо. Обикновена, практична и удобна, материята е пълна противоположност на това, което дамското облекло е било преди това: натруфено и доминирано от корсетите. Изборът на жарсето се наложил и поради недостиг на по-скъпи тъкани вследствие от войните.

Слънчевият загар

В началото на 20 век по-тъмният тон на кожата се асоциирал с ниската класа на обществото. През 1923 г. Шанел прави загара модерен. Докато е на круиз на Френската Ривиера, тя случайно получава слънчево изгаряне. Когато се връща в Париж, тя буди възхищение у френските дами с бляскавия си тен и те бързо последвали примера й. Така тенът се превръща в знак на красота и богатство. Днес тази тенденция продължава да печели почитателки. На шега можем да благодарим на Коко Шанел за изкуствения тен, бронзантите, солариума и употребата на прекалено тъмен фон дьо тен.


Легендарният парфюм на Коко

През 1921 г., когато е представен парфюмът, носещ името на марката, ароматът е първият, който умишлено има неестествен мирис. Парфюмът е направен от изкуствени съставки, за разлика от останалите парфюми по това време, които са изцяло от флорални компоненти. Въпреки че преди Шанел модната къща на Пол Поаре е първата, която създава свой аромат, Коко прави огромен удар с него. Парфюмът на Поаре не носи името на модната къща, докато Шанел го кръщава на свое име. Това я превръща в пионер в това отношение, създавайки нов брандиран продукт. Благодарение на това, 90 години по-късно, всички големи и влиятелни модни марки имат свои парфюми, а доста често продажбите на ароматите са повече, отколкото на самите дрехи и аксесоари.

Дрънкулки

Отново Пол Поаре използва изкуствени бижута в колекциите си, но когато Шанел представя големите фалшиви перли и блестящи камъни, тенденцията става наистина масова. Комбинирайки естественото с изкуственото, екстравагантният блясък е идеалният акомпанимент на минималистичните тоалети Шанел. Дизайнерката смята, че е най-добре да се комбинират куп дрънкулки с едно или 2 истински бижута и заможните й клиенти прегръщат иновативната идея. Въпреки че и преди Шанел е имало пазар за имитационна бижутерия, до този момент те били само за онези, които не можели да си позволят истински скъпоценности.

Малката черна рокля

Трудно е да си представим света без черния цвят в облеклото, но преди Шанел, черните дрехи се използвали предимно за погребения от вдовици в траур. Коко не харесвала ярките електрикови цветове в гардеробите на дамите през 20-те, според нея те са били „неприемливи“. През 1926 г. списание Vogue представя за първи път малката черна рокля на Шанел - една тенденция, която се ражда, за да промени завинаги начина на обличане на нежния пол.

Костюмът на Шанел

Дизайнерката е една от първите, които се осмеляват да взаимстват елементи от типично мъжкия гардероб и по този начин създава емблематичните дамски костюми. Тоалетът на Шанел е перфектният избор за жената в следвоенния период, която се опитва да изгради кариера в един мъжки свят. Костюмите на Коко са носени от знаменитости като Одри Хепбърн, Грейс Кели, Джаки Кенеди.