Първите 10 минути от работния ден влияят на нашата ефективност през следващите 8 часа. Да уточним какво не трябва да правим сутрин, за да бъдем продуктивни в рамките на деня.
Идвате на работа последни
Можете да провалите деня си, преди още да е започнал. Според проучвания, ръководството предпочита чучулигите и действително има способността да игнорира тези, които се появяват в офиса по-късно от другите.
Закъсняващите получават по-ниски оценки, отколкото заслужават, просто защото те попадат в полезрението на шефа в най-неподходящото време.
А тези, които идват на работа по-рано, автоматично са признати за съвестни служители и са по-високо ценени, независимо от резултатите от тяхната работа. Дори ако причината за това "съзнание" се крие в графика на сутрешните трамваи.
Да, несправедливо е, но това е реалността, така че се опитайте да пристигате малко по-рано в офиса.
Не поздравявате
Да побързате да се захванете с работа, игнорирайки присъстващите е лоша стратегия, която не ви дава никакви бонуси. Много по-продуктивно ще прекарате ценното си време, за да поздравите колегите. Съгласно правилата на етикета, това ще ви настрои на една и съща вълна, особено ако сте дошли в офиса малко по-късно от другите.
Абсолютно недопустимо е да пропуснете поздрава, ако сте мениджър. Изръмжаването под нос на "Здравейте" не е най-добрият вариант, дори и да сте завършен социопат. Вашите служители – са вашия отбор и трябва да проявите загриженост, в противен случай рискувате да загубите тяхната лоялност и дори уважение, което не би компенсирала никаква компетентност и умения за управление на сложни системи.
Пиете кафе до 9:30
Сутрешното кафе е свещено и в този офисен навик няма нищо лошо, ако работния ден започва в 10 часа. Последните проучвания за ефекта на кафето върху човешкия организъм показват, че най-доброто време да се пие кафе е след 9.30 ч. Но не и преди това.
Това е свързано с нивото на кортизола -"хормона на стреса", регулиращ нивото на нашата енергия. За повечето хора, нивото на кортизола достига своя връх от 8 до 9 часа сутринта.
Това означава, че по това време, тялото ни не се нуждае от допълнителен кофеинов допинг. Освен това, прекомерната употреба на кафе по това време способства за развиване на кофеинова зависимост.
Ето защо, ако започвате работа в 9 ч. сутринта или по-рано, променете първата си почивка за кафе в по-късен момент, когато тялото ви наистина ще има нужда да се зареди с енергия.
Отговаряте на имейли
Едва седнали на работното място и веднага включвате компютъра, се втурвате се маниакално да проверявате какво има във "Входящи"... Това не е нужно..
Би било много по-добре, ако прекарате първите 10 минути от работното си време да направите едно бързо "сканиране" и оценяване на входящата кореспонденция и нейното значение.
Този подход ще ви помогне да дадете приоритет на наистина важните и спешни неща. В допълнение, ще направите план за това как и кога да отговорите на останалите писма.
Работа без ясен план за действие
Вие не планирате ежедневната си работа, защото си мислите, че няма какво да се планира или защото сте уверени в чувството си за време?
По-скоро си губите времето, скачайки от едно занимание на друго и в крайна сметка не успявате да решите най-приоритетните задачи.
Преди да започнете работа, уверете се, че имате ясна представа за това какво трябва да се направи първо.
Няма нищо лошо в това, да си направите списък на приоритетните задачи и разумно да прецените времето, което ще ви е нужно за всяка една от тях. Също така, не забравяйте да погледнете календара, за да не пропуснете съвещанието, за което толкова дълго сте правили отчети.
Много задачи наведнъж
Най-ужасната новина за всеки, който вярва, че може да се справи с няколко неща наведнъж: няколко неща наведнъж, без да се засегне разсъдъка и качеството на работа може да върши само 2% от населението на тази планета.
Желанието да правят колкото се може повече неща възниква твърде често. Оставете това желание и в първите няколко минути на вашия работен ден, след като сте си направили ясен план за действие, се заемете само с едно.
Мислите негативно
Може би са ви настъпили в метрото или сте извън себе си от гняв, след два часа седене в задръстване на път за работа или пък сте се скарали с родителите си, или панически се страхувате от съкращение. Изхвърлете от главата си всичко това за известно време.
Не позволявайте на негативните чувства да провалят кариерата ви. Експертите смятат, че много по-продуктивно е да сложите негативните си мисли и оплаквания в специална "кутия" и да се върнете към тях, ако е необходимо, по-късно.
Отказ от рутината
Човешките ресурси са ограничени, така че трябва да се изразходват пестеливо.
Ако загубите времето си още в началото на деня, опитвайки се да решите с какво да се заемете първо: да проверите електронната поща, да пийнете чаша кафе или да започнете с тримесечния доклад, когато най-накрая се заемете с всичко това, вече ще се чувствате изморени.
Рутината се възприема от нас по-скоро в негативен контекст като нещо скучно и монотонно. Отчасти това е вярно.
Но следването на ежедневната рутина помага на мозъка ни да премине на "автоматичен режим", където не е необходимо да се вземат трудни решения и се пести енергия, което е полезно, когато тези решения са нужни. Така че следвайте вашия график, за да избегнете всички тези грешки, спестявайте енергията и увеличете производителността си.
Запомнете, че ако сме закъснели, появили сме се на работното място последни и веднага сме се забили в претъпканата пощенска кутия, то това да се съсредоточим и да свършим нещо полезно, няма да е никак лесно.