София, 16 октомври 2024 г. - На 10 октомври 2024 г. в София Тех Парк се проведе конференцията eCA Conference Scale UP, която привлече 490 посетители, сред които и 30 ученици, участващи в инициативата „Meet the Future“.Конференцията събра водещи експерти и представители на сектора, за да обсъдят най-новите тенденции и предизвикателства в електронната търговия. Никола Илчев, основател на eCommerce Academy, откри събитието и постави началото на ден, изпълнен с лекции, мащабно експо и възможности за нови партньорства и награди. Експо зоната включваше 46 щанда, а специален медия корнер на Invest in Bulgaria добави стойност към събитието.

Ключови теми и дискусии
На конференцията се проведоха дискусии, насочени към актуалните предизвикателства и възможностите за развитие в електронната търговия.

Ева Петрова от Ardes.bg откри дискусиите с презентация на тема „Как да предпазим бизнеса и клиентите си от измами в Интернет“, последвана от Антон Пулийски от CyberCLUB, който представи темата „Human Layer Defence: Ролята на киберинформираността в eCommerce“. Слави Славов от AiopsGroup разгледа „Европейския акт за достъпност (European Accessibility Act) и отражението му върху онлайн магазините.“

Лекциите продължиха с Вихрен Бисет от eushipments и Борис Петров от Ozone.bg, които
говориха за „eCommerce експанзия от България в Европа – логистика, наложени платежи, обслужване на клиенти, връщания и замени“. Александър Ботев от theMarketer представи темата „Как да увеличим продажбите с доказана 3-стъпкова система.“, а Димитър Димитров от Stenik, заедно с Борис Атанасов и Калоян Илиев, разгледаха „B2B or not to be: Нови хоризонти и премахване на ограничения за електронните търговци“.

Сред останалите теми бяха:
#SalesUP | #FrictionDOWN умни еCommerce решения от БОРИКА,
представена от Боян Дамянов (Borica) и Петър Сарафов (A1);

Как да скалираме онлайн бизнес в растящ сектор: Защо гъвкавото
финансиране е важно?, представена от Христо Колев (tbi bank) и Божидар
Балевски (Investclub);
Тенденции в eCommerce плащанията: Как да останем конкурентоспособни, представена от Антон Христов (DSK Bank);
Силата на опаковката: Подобряване на потребителското преживяване,
представена от Атанас Атанасов (DS Smith);
Еко иновации и оптимизации в опаковането: Спестете време, пари и
складово пространство!, представена от Христо Ваташки и Димитър Бочев
(Bright Stock);
Добавена стойност в пратките и ползите от тях за онлайн търговците,
представена от Иво Горов (PAKET PLUS);
Правни предизвикателства при разширяване на онлайн бизнеса и навлизане на нови пазари, представена от Мартин Пенчев (Craft Policy) и Кристина Павлова
(Павлова Консулт);
TikTok. Какво сте готови да направите, за да продавате успешно?,
представена от Бориана Желева (Aleph Bulgaria). Киберсигурност и защита на данните

Мащабно експо с над 45 изложители

Експо зоната на конференцията събра над 45 компании и поп-ъп магазини, които представиха иновативни продукти и решения в областта на електронната търговия. Посетителите се възползваха от шанса да разгледат новите решения, да обсъдят бъдещи сътрудничества и да създадат полезни контакти.

Ключови теми и дискусии

Кулминацията на събитието беше церемонията по връчване на eCommerce Awards 2024, където най-добрите онлайн магазини в България бяха отличени в осем основни и три специални категории.

Денят се превърна в платформа за обмен на знания и новаторски идеи, които ще насърчат бъдещото развитие на сектора. Събитието показа, че електронната търговия в България не само се развива, но и привлича внимание към устойчивите решения, иновациите и създаването на стойност за потребителите.