В съвременния контекст наградата „Оскар” е станала особено интригуваща и поляризирана, поради широкото медийно отразяване и появата на социалните медии. Това прави церемонията световен феномен, който може да бъде обсъждан в реално време. Много спечелили филми със сигурност ще останат в съзнанието на мнозина за години напред.
Тазгодишната церемония по връчване на наградите Оскар ще се проведат на 4-ти март от 23 часа. Кои са вашите фаворити за спечелването на Оскари?
„Непростимо“, 1992
Клинт Истууд е Уилям Мъни, застаряващ престъпник, а това не е първата му подобна роля. Има самочувствие на лош човек, който се справя с други лоши хора.
„Списъкът на Шиндлер“, 1993
В свят, лишен от всякакъв цвят, мнозина ще запомнят мрачния образ на малкото момиче в червено палто. Филмът на Стивън Спилбърг за Холокоста поставя фокуса върху нацистите, а това дете е само едно от 6 000 000 евреи, които ще бъдат избити. За някои този филм е бягство, но със сигурност в него има неща, които не можем да избегнем.
„Горест Гъмп“, 1994
Том Ханкс е брилянтен в главната роля. Този филм е напомняне, че за добрия човек все пак има щастлив край.
„Смело сърце“, 1995
Мел Гибсън е режисьор и главен герой в този исторически филм. Уилям Уолъс иска да спечели независимостта на Шотландия от Англия. Мнозина още помнят речта му за свободата.
„Английският пациент“, 1996
В романтичната драма участват Ралф Файнс и Жулиет Бинош, а филмът все още има много почитатели.
„Титаник“, 1997
С вмъкването на романтичните отношения между Джак и Роуз, зрителите се питат ще се съберат ли, могат ли да останат заедно и ще оцелеят ли в най-смъртоносната морска катастрофа в историята.
„Влюбеният Шекспир“, 1998
Любовната история между Уилям Шекспир и Виола де Лесепс повлиява на забележителния подход на драматурга към „Ромео и Жулиета“.
„Американски прелести“, 1999
Сред монолози, които въвеждат във филма, този на Кевин Спейси определено е запомнящ се: „Казвам се Лестър Бърнъм. Това е моят квартал. Това е моята улица. Това е моят живот. Аз съм на 42 години. След по-малко от година ще съм мъртъв. Все още не знам това, но по някакъв начин, вече съм мъртъв.“
„Гладиатор“, 2000
Ръсел Кроу е в главната роля и тук. Цветовете са тъмни, а в бойните сцени са използвани техники като бавно движение и тъжна музика, за да симпатизираме на Максимус.
„Красив ум“, 2001
Някои от най-големите дарби, дадени на човек, често идват с цена. Наш е може би най-великият математик на Принстън. Той се бори със зачестилите симптоми на шизофрения, а на карта са заложени всичките му житейски постижения.
„Чикаго“, 2002
Фокусът е върху две фатални жени, а в ролите са Катрин Зита Джоунс и Рене Зелуегер.
„Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“, 2003
Използвайки революционни ефекти за онова време при „съживяването“ на Ам-гъл, филмът бележи ключов момент в киното.
„Момиче за милиони“, 2004
Това не е класически филм за бокс. Героинята на Хилъри Суонк Маги е изградена в много по-голяма дълбочина от другите класически боксови герои като Роки Балбоа, Джеймс Брадок или Мики Уорд.
„Сблъсъци“, 2005
Макар във филма да има расови стереотипи, сценаристът и режисьор Пол Хагинс изследва как се формират предразсъдъците и как един ключов момент може да бъде преживян толкова различно.
„От другата страна“, 2006
Тук един полицай се превръща в престъпник, а един престъпник прониква в полицейското управление. Прекрасен пример за драматична ирония.
„Няма място за старите кучета“, 2007
Това, което прави този филм уникален, е начинът, по който напрежението се „мести“ между опортюниста Мос и психопата Кригър чрез оглушителна тишина. От момента, в който Мос решава да се впусне в търговията с наркотици, разбираме, че нещата няма да свършат добре за него.
„Беднякът милионер“ 2008
Джамал е израснал в беден квартал, но способността му да отговаря на все по-трудни въпроси го прави не само източник на надежда за много от живеещи в бедност хора в Индия, но и предизвиква подозрение в полицията, според която той мами.
„Войната е опиат“, 2009
Героят на Джеръми Ренър, сержант Уилям Джеймс, се опитва да обезоръжи бомба. Рискуването на живота и излагането на експлозиви е ежедневно действие, което той приема с лекота.
„Речта на краля“, 2010
Показано ни е как Джордж VI става монарх. Представете си за миг, че през целия си живот сте вярвали, че заради законите на унаследяването брат ви ще бъде крал. Но за една нощ короната е ваша и сте изправени пред предстоящата германска заплаха и не можете да използвате правилния език, за да демонстрирате решително поведение.
„Артистът“, 2011
Този филм ни връща към времето, когато диалогът не е необходим в киното.
„Арго“, 2012
Филмът разказва една истинска история. Заради нея Холивуд променя живота на шестимата пленени американски дипломати, държани като заложници в Техеран.
„12 години робство“, 2013
Този филм е подобен на „Списъкът на Шиндлер“ в излагането на малко известната история на нападнат човек в един от най-грозните моменти на човешката история. Соломон Нордъп е загубил свободата си, когато е бил трафикиран като роб от Ню Йорк преди Гражданската война.
„Бърдмен“, 2014
В главната роля в Майкъл Кийтън. Филм за славата, вътрешните демони и изкуплението.
„Спотлайт“, 2015
Темата е корупцията в католическа църква и последвалото прикритие. Както често се оказва, непочтените често са уважавани хора.
„Лунна светлина“, 2016
Тук виждаме какво означава не само да бъдеш афроамериканец като дете, тийнейджър и възрастен. Има прилики между сюжетите в теми като тормоза и резултата от живот без семейство. Има и еволюцията – начинът, по който Шайрон се справя, когато светът го „поваля“.