Строежът на метрото започна вчера, а с него и трафикът се премества в други "релси". По-съществени временни реорганизации ще има от 21 март, когато две от големите пътни артерии в София - "Патриарх Евтимий" и "Васил Левски", ще станат двупосочни. По други като булевардите "България" и "Цар Борис III" трафикът ще се движи нормално. Вече стартира изграждането на станцията до театър "Зад Канала". Площадката е разположена до западното платно на "Янко Сакъзов". Движението е по източното. Обходен вариант е ул. "Силистра" в посока център към "Евлоги Георгиев".
"Строителството на станцията на Орлов мост също няма да предизвика затруднения", обясни Братоев. Площадката е в югозападния ъгъл на кръстовището между "Цар Освободител" и "Евлоги Георгиев". Ще се наложи само изместване на спирката с 50-60 метра в южна посока.
На "Попа" вече са поставени временните заграждения. Там движението ще се промени през март, като "Патриарх Евтимий" стане двупосочна. Тогава лентата за паркиране ще се затвори.
Площадката на станцията до НДК в момента заема северния и южния тротоар, около двореца. "Работи се по инженерната мрежа. След реконструкцията тролеят ще се премести и ще влезе в подлеза на НДК", а "Левски" ще стане двупосочна", уточнява шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
Заради строежа на станцията до Медицинска академия пък ще бъде изграден обходен път, който ще минава около площадките. Когато той бъде готов, ще се затвори ул. "Георги Нови Софийски".
На булевардите "България" и "Иван Гешов" станцията на третата линия на метрото се изгражда на северозападния ъгъл на кръстовището. Входовете на подлеза, който се намира там, ще станат входове и за метростанцията. "Строи се извън платното и затова движението по "България" няма да се променя, само тролеят ще се движи двупосочно по улицата успоредна на булеварда", посочи още Братоев.
Станцията, която се строи на бул."Цар Борис III" и ул. "Житница" е една от най-сложните, тъй като ще е на три нива. Въпреки това движението по булеварда няма да се променя, в определени моменти ще се ползват локалите.
Нова улица улеснява връзката с "Дружба"
Напролет стартират ремонти на ключови столични улици и булеварди. Част от тях ще улеснят връзката на столичани и гостите на София с метрото. Един от основните обекти, които предстои да бъде изпълнен, е изграждането на участък от улица "Обиколна", който ще позволи свързването на част от жилищата в "Дружба" с метрото. Ще започне реконструкцията на бул. "Монтевидео" в "Овча купел", на бул. "Владимир Вазов", заедно с мостовите съоръжения, които са в много тежко състояние и не са ремонтирани, откакто са построени. Ще се довърши реконструкцията на бул. "Витоша" от НДК до Южния парк заедно с цялостната реконструкция на трамвайните линии. Ще бъде направен ремонт на ул. "Козлодуй" заедно с трамвайните линии. Той включва също нови тротоари и улично осветление.
Правят надлези и кръстовища на две нива
Нови кръстовища на две нива ще има София тази година. Това предвижда строителната програма, която прие Столичният общински съвет. От 2016 г. до края на следващата година трябва да се изгради кръстовище на две нива на булевардите "Пейо Яворов" и "Стоян Михайловски". Такова ще има също и на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България", в районите "Красно село" и "Триадица". Ще бъде изграден и пешеходен надлез на бул. "Драган Цанков" при улица "Николай Хайтов". Предвижда се и построяване на изцяло нови улици в кварталите и ремонт на такива, които са в окаяно състояние. В бюджета на общината за това са заделени 10 мнл. лева
Пускат трасето до Хладилника през юни
Строителството на метростанцията до Хладилника приклюбва и тя ще бъде пусната в експлоатация до юни. С нея около 25 000 души допълнително ще се качат на метро. Процедурата за избор на изпълнител на още една станция на бул. "Владимир Вазов" вече е започнала, припомниха от общината. До края на годината ще се проведат и процедурите за още четири станции, които са в "Овча купел" и до Околовръстния път и връзката с Горна баня. Осигурено е финансиране за изграждане на всички 12 нови метростанции, с което да може да се обслужват големи райони като "Овча купел", "Красно село", "Стрелбище", "Бели брези", централната градска част, кварталите "Хаджи Димитър", "Левски". След приключването на строителството на третата линия около 500 000 души дневно ще ползват метро.
Източник: Стандарт