Наскоро бе Седмицата на модата в Париж и социалните медии бяха залети от репортажи за ревюта. Основната тема на дискусиите обаче не е най-новата колекция или знаменитост, а един много популярен маникюр. Той е вдъхновен от емблематична, но противоречива дреха на една от най-влиятелните модни къщи. Можете ли да познаете коя?
Месецът на модата на „Голямата четворка“ е, така че през последните няколко седмици в интернет не се вижда нищо друго освен ревюта, тенденции и смели визии на звездни гости. На този фон, необичайни дизайни на нокти, вдъхновени от емблематичните обувки на една от най-дръзките модни къщи, започнаха да се появяват все по-често във фийда ни. И говорим, разбира се, за ноктите тип копита.
Тази тенденция неочаквано мигрира от модните подиуми, улиците и гардеробите на момичетата обичащи модата към индустрията за нокти. И сега последните подражават на емблематичния „разделен“ връх на обувките Maison Margiela. Маникюристките рисуват тънка вертикална линия, която разделя нокътя на две половини, превръщайки го в миниатюрен арт обект. Просто, но мигновено забележимо – перфектно и в духа на марката.
За да разберем защо този маникюр е станал толкова популярен, си струва да си припомним откъде идва тази тенденция. Maison Margiela представят подобни обувки преди 35 години (сравнително млада възраст), но корените им са много по-дълбоки. Още през 15-ти век те са били носени от японски фермери, строителни работници и занаятчии, които е трябвало да бъдат активни и да работят на открито.
В края на 80-те години на миналия век, младият белгийски дизайнер Мартин Маржела, току-що напуснал от Жан-Пол Готие, планирал да пусне собствена марка. Пътуване до Япония го вдъхновило да създаде обувки, несравними с нищо друго. Обущарите дълго се съпротивлявали на идеята за такава странна форма, но в крайна сметка се намерил майстор занаятчия. И така те били готови за първото си ревю през 1989 г. Обувките моментално привлекли вниманието на цялата модна индустрия и предизвикали смесени реакции от страна на публиката.
Дълго време обаче не намерили купувачи. Поради ограничен бюджет, Маржела дори пребоядисал боти до глезена от предишни сезони в нови цветове, за да ги показва отново и отново. Но с течение на времето усилията му се отплатили. През последните години те са се развили толкова много, че почти всички обувки на Maison Margiela, включително боти до глезена, обувки на висок ток, балеринки, ботуши, маратонки и обувки тип мулети, сега имат „копито“. Разбира се, мнозина все още ги намират за грозни, но повечето ги харесват.
Вероятно благодарение на тези фенове тази тенденция е мигрирала в индустрията за красота. За да създадат „копито“ върху ноктите, маникюристките удължават нокътната плочка, създават спретната празнина в центъра и рисуват дизайн. Това може да бъде класически френски маникюр, с огледално втриване, с обемни елементи или дори минималистична, прозрачна версия.
Като обувките Maison Margiela, тези нокти предизвикват смесени чувства. Някои смятат подобен маникюр за грозен и нелеп, докато други са убедени, че е свеж, креативен и ироничен. Но едно е ясно - той не оставя никого безразличен. Това означава, че тенденцията е свършила работата си перфектно.
Ако (изведнъж) искате да опитате нокти тип копита, не забравяйте, че основното правило е да не прекалявате. Най-добре е да се придържате към средна дължина и овална форма, а разделителната линия да бъде възможно най-тънка, гладка и почти архитектурна. По този начин маникюрът ще изглежда спретнат, а не карикатурен. Струва си да изберете подходящ тоалет, който да подхожда на този маникюр. За да направите ноктите си основен акцент, препоръчваме да изберете минимализъм (гладка коса, свежа бяла риза, костюм с ясно очертани рамене).