Едно! Две! Три! Четири! И така нататък. Зрелостниците преброиха до дванадесет, с което демонстрираха, че все пак са придобили поне едно умение в училище. Един неразделен клас, който вероятно ще се види най-рано след пет години в някоя кръчма в Студентски град, но това е друга тема. Въпросът е: "А сега накъде? С какво да се занимавам, че да забогатея бързо?" Сега ще ви кажа! Тъй като Фейсбук вече е неразделна част от живота ни, част от бизнес плана е да си направите страница, която да накарате приятелите си да лайкнат. Представям ви най-популярните и, разбира се, доходоносни професии/начинания в мрежата.
Направете си бутик!
Да, може би сега ще си кажете: "Не разбирам нищо от дизайн! Не мога да рисувам! Дори не мога да шия!". Спокойно! Никой не се занимава с такива глупости в наши дни! Намирате си шивачки, отваряте някой сайт за мода и си харесвате модел, пращате го на шивачката и казвате: "Значи, ей такова ама в друг цвят и "по-така" да стане, нали се сещаш?" Това е!
Оттам нататък само остава да измислите име, което е не лека и доста важна задача. В случай, че собственото ви име не е достатъчно звучно и не може да кръстите бутика си "Цура/Стефка/Жужа фешън 1993", то отлична опция за вас е да отворите някоя карта на изискан европейски град и да си харесате име на улица. Ще бъде много готско ако изберете нещо от сорта на: Бутик Шанз-Елизе, бутик Жак Ибер, бутик Жорж Гинеме и т.н. Друг вариант за името е да използвате вече популярна марка, но с разбъркан ред. Бутик Сен Лоран Ив, бутик Ларл Карелфелт, бутик Чезари Версачи.
Make-up Artist
За тази професия е предимство ако имате образование свързано със сладкарството, тъй като по мои наблюдения в момента тенденциите при грима са сходни с тези при обработката на глазурата на торти. Аматьорите-професионалисти са хора, които не са много в час с това, което правят, но пък за сметка на това са с големи претенции и хонорари, обикновено практикуват по същия метод по който 4 годишните рисуват. Колкото пастела имат, толкова използват. И докато абстрактните резултати при детските рисунки да са забавни, то тези при бъдещите булки и абитуриентки са по-скоро страховити.
Затова е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО важно е да не конкретизирате какъв точно грим правите, когато качвате снимки в страницата си. Това е наложително, защото може някой тепърва навлизащ в бранша клоун да се поинтересува от дадена услуга, но да се откаже, когато разбере, че тя е предназначена за абитуриентски балове, а не за цирка.
Колкото по-неестествено изглеждат моделите ви, толкова по-добре. Изобщо не се заблуждавайте, че се търси естетика. Замислете се само... Куклата Барби е еталон за красота, но тя не е истинска. Следователно, ако моделите ви не изглеждат истински, са красиви.
Фотографи
Един хубав фотоапарат с добър обектив струва към 2000 лева. Тоест, щом сте си позволили толкова скъпа техника, ми то вие вече сте си специалисти, бе ебаси! То таз модерната техника само насочваш и тя сама прави всичко. Без свян може да си сложите зад името едно престижно "Photography". На мен например "Прилеп Прилепов Photography" ми звучи много фешън. Най-прекият път до сърцата на мъжката аудитория е чрез голата женска фотография. За ваш късмет има много мераклийки да се снимат голи, защото така се чувстват като моделки, въпреки че сесиите им са предназначени главно към частни мастурбатори, а не към някое списание. Нищо не казва "Аз съм фотограф" така както фотосесия на някое приятно ручейче, по което се носят пластмасови бутилки от безалкохолни напитки. Важен детайл е етикетът на прашките на така наречения модел да се подава.
Personal Trainer
За да се разпореждате с нещо толкова отговорно като това какво яде един човек и какви щанги вдига над главата си, също не е необходима кой знае каква квалификация. Важни са точно три неща.
Първо, да имате плочки. Плочките вдъхват респект и ясно заявяват пред света, че вие имате плочки. Недопустимо е да притежавате снимка, на която не сте си вдигнали блузата до гърдите!
Второ, стаж поне два месеца във фитнеса, за да може да твърдите гордо, че сте научили всичко, което има да се научава.
И трето, арт снимки по мускули. Излишно е да казвам, че за фотосесията ще трябва да инвестирате в закупуването бебешко олио, за да сте максимално лъскави!
Този бранш е много комерсиален поради следната причина: Всички обичат пица => от пицата се дебелее => всички са дебели => никой не иска да е дебел => всеки иска да е красив => с фитнеса се става красив!
Друго важно нещо е да станете вносител на хранителни добавки. То така или иначе към днешна дата броят на марките за добавки е равен на броя на инструкторите, тъй че защо да не започнете да налагате и своя марка? Разбира се, че не е от значение дали е качествена! Нужно е само хората да вярват, че е такава. После плацебо ефектът ще си свърши работата и ръките им ще растат главоломно.
Нещо със сошъл маркетинг
Консултантската дейност си е сладко занимание. Да даваш акъл на някой, а той да ти плаща, мали-и-и, мечта! Прекрасното в случая е, че както знаем, акълът е едно от малкото неща, които човек може да раздава изобилно, без да го притежава. Първоначално създайте фирмата. Все пак трябва да сте CEO на нещо си. Тук името също е важно, затова подберете такова, което да има ключови думи като "social" и "digi". След това не е нужно дори вие самите да знаете с какво точно се занимавате! Когато ви питат, отговорът трябва да е "С много неща. Кажи ти какво ти трябва и ще ти кажа колко ще ти струва."
Естествено, натъртвайте при всяка възможност защо вие сте толкова различни от останалите. Разбира се, че не е задължително да сте. Важно е да го вярвате и да го повтаряте с убеденост. Първо правило на маркетинга, приятели! И тук важи същото като с добавките! Няма значение дали продуктът е качествен, а дали го представяте като такъв!
Дерзайте! И нека Фейсбукът бъде с вас!