Дейвид Бауи загуби битката с рака след 18 месеца тежка борба, заобиколен от семейството си. Новината за неговата смърт бе съобщена на официалния му сайт.
Феновете на певеца заклеймиха новината като измислица, но Sky News, заявиха, че са разговаряли с близък до Бауи, за да потвърди тъжната новина, предаде Стандарт.
"Дейвид Бауи почина в мир днес, обграден от близките и семейството си, след смела битка с рака, продължила 18 месеца. Въпреки тежката загуба, Ви молим, да уважите неприкосновеността на личния живот на семейството му по време на скръбния им период", се съобщава в неговата официална страница във Фейсбук.
Миналата седмица легендарният британски певец, актьор, инструменталист и продуцент отбеляза 69-ия си рожден ден, като си подари нов албум. "Blackstar" е 26-ият студиен албум на Бауи. Предишният му проект "The Next Day" излезе на музикалния пазар през 2013 г. "Blackstar" включва само седем песни и беше добре приет от критиката.
Дейвид Бауи е роден на 8 януари 1947 г. в предградието на Лондон - Брикстън. Майка му Маргарет Мари "Пеги" е от ирландски произход. Тя работи като разпоредителка в театър. Баща му Хейуард Стентън Джоунс работи към благотворителната фондация "Barnardo's".
През 1953 г. семейството им се мести в друго предградие на Лондон – Бромли. Дейвид започва да пее в училищния хор. На девет години започва да танцува. Учителите оценяват изпълненията му като "невероятни" особено за дете. Баща му му подарява колекция от записи, сред които са тези на Елвис Пресли и Литъл Ричард. През следващата година започва да свири на пиано. През 1961 г. майка му му подарява саксофон. Скоро започва да взима уроци от местен музикант.
През 60-те Дейвид сменя фамилията си от Джоунс на Бауи, за да не бъде бъркан с известния тогава Дейви Джоунс – фронтмен на The Monkees.
През 1970 г. се жени за Анджела Барнет. Имат един син – Джоуи, който става режисьор. След десет години брак се развеждат през 1980 г.
През 1992 г. Дейвид Бауи сключва брак с модела Иман на церемония във Флоренция. Имат дъщеря – Александра.
Професионална кариера
60-те не са много щастливи за Бауи. Той се пробва в няколко различни музикални стилове, но без успех. През 1969 г. прави пробив с песента "Space Oddity", която издава по същото време, когато човек каца на Луната. Тя е използвана от BBC при отразяването на новината за първия човек, кацнал на Луната и това много помага на песента да стане успешна. Албумът, който Дейвид Бауи издава след това, включва песента "The Man Who Sold The World", на която по-късно Nirvana правят кавър версия.
Следващите албуми на Бауи са също посветени на футуристични теми от Армагедон, както и на по-съвременните теми за деструктивността на успеха и славата.
В средата на 70-те Бауи прекалява с взимането на наркотици, най-вече кокаин и хероин. През 1975 г. издава един напълно различен соул албум "Young Americans", от който е и първият му голям хит - "Fame". Прави и първата си роля за киното във филма "Man Who Fell to Earth" (1976). Заради злоупотребата с наркотици обаче поведението му става все по-нестабилно. Започват да се появяват материали за налудничавото му държание. Заминава за Берлин, където отново променя музикалния си стил и записва три от най-влиятелните албуми на всички времена – електронна трилогия с Брайън Ено - "Low, Heroes and Lodger". Към края на 70-те най-накрая успява да се откаже от наркотиците и записва албума "Scary Monsters".
През следващите няколко години се посвещава на киното. Впечатление прави ролята му в "Merry Christmas Mr. Lawrence" от 1983 г. През същата година записва албума "Let's Dance", който има огромен комерсиален успех. Последвалото турне "Serious Moonlight" е най-успешното в кариерата на Бауи. Опитва се да повтори формулата в следващите си два албума, но не се получава. В края на 80-те сформира своя рок банда - Tin Machine". Издават два албума и правят няколко турнета.
През 1992 г. Дейвид Бауи отново променя посоката на кариерата си и издава албума "Black Tie White Noise" – един сватбен албум, посветен на сватбата му с Иман. През 90-те издава три печеливши албума.
Кариерата на Бауи обхваща няколко десетилетия, през които той успява да повлияе на комерсиалната поп музика. Видеоклиповете му от 70-те и 80-те години на XX век се считат за много новаторски, а концертните му изпълнения са сравнявани с театрални представления.