Около 500 млн. души по света използват Инстаграм всеки ден. Тази социална мрежа отдавна не е просто фотоалбум, а система за продажби и реклама, дори начин за намиране на полезна информация. И нещо повече – учените са убедени, че снимките, които качваш, и филтрите, които използваш, разкриват много за характера ти, личния ти живот и дори за здравето ти.

Какво показват цветът и филтърът на снимката

  • Корейски учени от университета Сонгюнгван са анализирали профилите на 179 души (или общо 25 394 снимки). Проучването се е фокусирало върху преобладаващия цвят на снимките. Те са забелязали, че обвързаните потребители по-често публикуват цветни и ярки снимки, докато необвързаните използвали по-меланхолични филтри и по-приглушени цветове. Ярките филтри били използвани по-често от екстровертите и хората, склонни към нарцисизъм.
  • Учените от Харвард пък са анализирали 43 950 снимки. Те са установили, че депресираните и нещастни хора публикуват снимки по-често, най-вече селфита. Те по-рядко използват филтри. Снимките на нещастните хора са предимно в тъмни цветове – синьото и сивото доминират най-често. Такива хора предпочитат да публикуват и много черно-бели снимки.

Какво казва темата на снимките

  • Дразнят ли ви хората, които постоянно си снимат храната? Оказва се, че това „занимание“ може да е полезно, ако пазите диета. Учените са установили, че хората, които споделят рецепти или снимки на храна, по-лесно се придържат към правилната диета и по-успешно свалят килограми. Всички тези снимки превръщат инстаграм профила в хранителен дневник, а лайковете и коментарите, допълнително мотивират хората да си придържат към здравословния начин на хранене. Но да, признаваме, че някои от тези снимки са доста досадни.

  • Експертите твърдят, че хората, които публикуват много снимки с половинката си, всъщност отчаяно искат да замаскират проблемите, които имат във връзката си. Те се опитват да убедят останалите, че всичко е наред, като публикуват множество романтични снимки. Коментари като „моето момиче“ и „моето момче“ показват собственическо чувство и неувереност.

Какво друго може да се разбере от профила ти?

  • Хората под 25-годишна възраст по-рядко се усмихват на снимки, това са установили от Университета на Пенсилвания.
  • Потребителите, които често тагват приятелите си на снимки, по-рядко са самотни. Хората, които публикуват снимки, които не са адресирани до никого и не повдигат никаква тема, по-често са самотни.

  • Селфитата невинаги са признак за самовлюбеност. Според учените има 3 групи хора, които обичат да си правят селфита: „комуникатори“, „биографи“ и „промоутъри“. Комуникаторите публикуват снимки, с които да повдигнат дискусия сред приятелите си. Такива хора биха публикували селфи, към което пише „Аз гласувах“. Биографите си правят селфита, за да запечатат важните моменти от живота си. Те нямат нищо против хората да виждат снимките им, но ги публикуват заради себе си, а не за да трупат лайкове. Промоутърите са хора, които се саморекламират. Те споделят всяка стъпка от живота си и искат винаги да се представят в добрина светлина. Те определено са от самовлюбения тип хора, такива са всички от семейство Кардашиян.