1600-тонно австрийско "чудо" копае тунелите за третия метродиаметър. Кметът Йорданка Фандъкова инспектира началото на строителството на метроучастъка до Театъра зад канала. Тя пожела много успех на строителите, пред които предстои нелека задача. Изграждането на тунел не е лесна работа, заяви градоначалникът.
Фандъкова е доволна, че третият метролъч ще свърже големи столични квартали и така ще има 12 км нови линии на метрото в София, съобщава нюз.бг
31 август 2019 г. е крайният срок, който е поставен на строителите. Кметицата подчерта, че ще се спестят 90 000 тона вредни емисии. Сега се строят 7 нови метростанции от третия метродиаметър, като на 17 % вече са изпълнени.
Работи се в срок, констатира след инспекцията кметът Фандъкова. Вървим график, потвърди думите й и шефът на Столичния метрополитен Стоян Братоев.
Заради сложните условия на строителството, преминаването под реки, колектори и обилни подземни води в почвите по трасето, единствената приложима технология за изграждането на тунелите е с австрийската тунелопробивна машина с херметична забойна камера с противоналягане. В момента машината пътува към България разглобена и с кораби на части се транспортира по река Рейн до Дунав при пристанище Лом. Оттам с тежкотоварни прицепи ще бъде доставена и сглобена за работа.
Самият монтаж на австрийското "чудо" ще завърши през март, след което ще започне същинското изграждане на тунелите.