Винаги е вдъхновяващо да прочетеш историята на една успяла дама, която е построила свой бизнес. В новата книга "Бизнес на високи токчета" Тамара Мелън, съосновател на обувната империя Jimmy Choo, за първи път разкрива своят забележителен път. Тя говори за трудностите по пътя към успеха и високата цена, която е платила, за да превърне инвестиция от £150 000 в компания за милиарди долари.

Нелек семеен живот, битки с депресията и престой в рехабилитационен център белязват завинаги живота на Тамара, но това й помага да се изправи срещу себе си ида стане една от най-успешните бизнес жени в света.

Почитателите на „Сексът и градът” ще се влюбят в тази книга– перфектна за любителките на модата. Sunday Times

  • Трябва да призная, че намирах всичко случило се до влиза­нето ми в клиниката, доста озадачаващо. „Как свърших тук?“ – продължавах да се питам. Но след това преподреждах изречени­ето граматически. Не бях „свършила“. Бях твърдо решена това да е само началото. 
  • Бях израснала в безмилостна емоционална манипулация и не исках никой никога да има контрол върху мен, така че бракът въобще не беше вариант. Богатството на съпруга можеше да осигури лукс, но в най-добрия случай щеше да се превърне в златна клетка. Знаех, че зависи от мен да си осигуря живота, който исках да имам.
  • Понякога си­лите ми бяха толкова изцедени, че единственото, което успявах да направя, беше да стана от леглото. Но нямах нищо за губене, а ми предстоеше да спечеля всичко.

  • Фундаменталният ни проблем беше, че когато ставаше дума за нещо креативно, се оказвахме приклещени в капана на нуждата от първокласен боксофис хит и бюджет за долнопробен филм. Върху мен падаше тежестта да създам чудеса от една каишка на обувка. За щастие, когато си принуден да работиш извън рамката, понякога се случва да се натъкнеш на нещо гениално.
  • Месец след месец характерната идентичност на „Джими Чу“ се изразяваше все по-ясно и по-ясно. На езика на производството това означаваше само най-добрите компоненти и маниакално внимание към детайла. По отношение на дизайна означаваше преосмислени винтидж идеи, екзотични тъкани и орнаменти и изтънчен, но в никакъв случай евтин сексапил. 
  • Какво прави една обувка секси? Балансът на стъпалото и разположението на каишките и може би ниско изрязана предна част, така че да се вижда разделението на пръстите. Някой ми беше казал, че нервните окончания, отговарящи за гениталиите и за стъпалото, са разположени в непосредствена близост в мозъка и по тази причина една мъничка клетъчна група е отговорна за страстта на хората към стъпалата и обувките. Ние просто се опитвахме да достигнем тази точка.
  • Слабостите, които до­ведоха до известни грешки, както и склонността ми да се подда­вам на тормоза от страна на някои „злодеи“ по пътя, бяха поро­дени от ограниченото количество опит. Но той беше и движеща сила за категоричната ми решителност, благодарение на която съумях да оцелея.
  • На 5 юли 1998 г. се появихме за пръв път в „Сексът и градът“ и популярността ни се изстреля в космоса. По сценарий Кари Брадшоу трябваше да тича към ферибота за Стейтън Айлънд, да се спъне и да извика: „Изгубих си Чу-то!“. „Чу“-то, което изгуби, беше модел с тънки каишки, който нарекохме „Марлен“.

  • Това единствено споменаване ни помогна да се превърнем в име, познато във всеки дом. Изведнъж жени, които никога не бяха чували за нас, жени, които живееха в малки градчета във вътрешността на Америка, започнаха да мислят за нас наравно с останалите луксозни марки, които непрекъснато се споменаваха – марки като „Прада“, „Гучи“и, разбира се, „Маноло Бланик“. Но най-удивителното в този развой на събитията беше, че докато производители от всички браншове – от пелени до диетични напитки – плащаха луди пари за продуктово позициониране, ние получавахме това огромно разгласяване безплатно. Години по-късно говорих с Кандис Бушнел, създателката на сериала, и тя ми каза, че ни е споменала в сценария, защото била в Лондон, отбила се в магазина на Моткомб Стрийт и се влюбила в моделите ни. В крайна сметка „Джими Чу“ се споменава в поредицата трийсет и четири пъти.
  • Когато се впуснах в това начинаниe, въобще не си предста­вях колко удари в гърба, висене на ръба на скали и идващи вла­кове ми предстоят.

 

* "Бизнес на високи токчета" можете да закупите с 15% отстъпка от тук