Трейлърът на първата по рода си българска анимационна поредица, която цели да запознава света с родните митология и фолклор, вече е факт.
От днес "Златната ябълка" започва и кампания по събиране на един милион гледания на видеото си в световен мащаб, за да направи трейлъра световно културно събитие, което да привлече интереса на инвеститори от България и чужбина, благодарение на които проектът да стане реалност.
За всички ангажирани със сериала „Златната ябълка“ е не просто анимация, а кауза. Екипът от аниматори, които работят в cloud студио „Змей“, обединява 25 души от 6 страни. Младите български аниматори са завършили престижни университети в чужбина и участват в проекти на големи анимационни компании от Европа и Америка. В свободното си време работят на доброволни начала по спечелилата сърцата им „Златна ябълка“. Мотивира ги любовта към българските народни приказки, митове и легенди. Надяват се да провокират чужденците да открият, а българите – да преоткрият богатството на народното ни творчество. Вярват, че така могат да спомогнат за развитие на българската анимация, която от години рядко е реализирала голям проект.
Друга благородна цел на сериала е да спомогне за връщане на талантливите български аниматори обратно в България. Успехът на „Златната ябълка“ може привлече инвеститори, да сложи началото и на други анимационни проекти и дългосрочни ангажименти, да доведе утвърдени чуждестранни аниматори у нас, които да работят съвместно и да предадат опита си на своите български колеги. Така „Златната ябълка“ може да сложи началото на творческа работилница и школа за млади аниматори в България.
„В момента най-добрият шанс за професионална реализация на завършващите аниматори е да започнат работа в чужбина. Искам да се върна и да работя в България, но за това са нужни подходящи условия и дългосрочни проекти. Искрено се надявам „Златната ябълка“ да се реализира, защото това е моят билет за връщане в родината“, казва Теодора Филипова, която освен по „Златната ябълка“, работи по големи анимационни проекти в Италия и преподава графични изкуства в Миланския институт по дизайн.
Кампанията продължава от 16-ти до 26-ти ноември, като създателите на поредицата призовават всеки, който може, да сподели трейлъра.