Често, когато гледаме филм, сме толкова увлечени от сюжета, че можем да не забележим детайлите, които са ни оставени от създателите на костюмите. А в много случаи, точно тези наглед дребни елементи, могат да ни помогнат да разберем персонажа, неговия характер и поведение и дори скрития смисъл в сюжета. В нашата галерия ще видите филмите и сериалите, в които и облеклата на героите „играят роля“.
1 от 15
11 сценични костюма със скрити послания, които може би НЕ забелязахте
12
950
1
Роклите на семейство Шарма, „Бриджъртън"
Дизайнерите на сценичните костюми – Елън Миройник и Софи Канали, дълго са обсъждали с продуцента на сериала как да представят роклите на семейство Шарма от Регентския период.
В крайна сметка, те решават да използват индийски платове, шевици и скъпоценни камъни, за да подскажат на зрителите за произхода на семейството.
В крайна сметка, те решават да използват индийски платове, шевици и скъпоценни камъни, за да подскажат на зрителите за произхода на семейството.
Жълтата рокля на Пенелопе Федърингтън
Друга героиня от сериала „Бриджъртън“, Пенелопе Федърингтън, обикновено носи рокли в жълти нюанси. Дизайнерът на костюмите ѝ, Елън Миройник, споделя, че това нейно решение е повлияно от два ключови фактора.
Първият е, че жълтото е цвят, който символизира лъжи и тайни. Както виждаме в целия първи сезон на сериала, младото момиче е доста потайно. А вторият е, че жените от висшето общество в Регентския период предпочитали именно този цвят за тоалетите си.
Първият е, че жълтото е цвят, който символизира лъжи и тайни. Както виждаме в целия първи сезон на сериала, младото момиче е доста потайно. А вторият е, че жените от висшето общество в Регентския период предпочитали именно този цвят за тоалетите си.
Розовото наметало с пера на Емили
Създателката на този тоалет, Мерилин Фитуси, споделя, че символът на третия сезон на сериала се появява още в първата сцена, в която Емили сънува кошмар.
В новото си амплоа на парижанка, тя пада от Айфеловата кула, облечена в розово наметало с пера. По този начин Мерилин Фитуси искала да каже: „Чао, чао, птичке! Сбогом, розово! И нека намерим новия цвят за сезона, защото розовият вече ни доскуча!“
В новото си амплоа на парижанка, тя пада от Айфеловата кула, облечена в розово наметало с пера. По този начин Мерилин Фитуси искала да каже: „Чао, чао, птичке! Сбогом, розово! И нека намерим новия цвят за сезона, защото розовият вече ни доскуча!“
Шлемът на крал Аурвандил, „Викингът“
За да създаде идеалните костюми от епохата на Средновековието, дизайнерът, Линда Муир, дълго изучавала културата на викингите и скандинавските легенди.
Кралете от този период не са носили корони, но режисьорът Робърт Егърс решил, че зрителите биха очаквали да видят този символ на властта във филма. По тази причина Муир направила шлема на Аурвандил да прилича на корона, за да подскаже това за високото му положение сред хората.
Кралете от този период не са носили корони, но режисьорът Робърт Егърс решил, че зрителите биха очаквали да видят този символ на властта във филма. По тази причина Муир направила шлема на Аурвандил да прилича на корона, за да подскаже това за високото му положение сред хората.
Панталонът на Валентина, „Уестсайдска
Във филма „Уестсайдска история“ от 2021 година, Валентина е вдовица и пуерториканка, която сама управлява универсален магазин.
Героинята е смела и безстрашна, а създателите на филма са намерили начин да покажат изпълнената с живот Валентина чрез нейните дрехи.
Дизайнерът на костюмите, Пол Тейзуъл, споделя, че първоначално планирал да облече Валентина в пола, но актрисата Рита Морено предложила да сложи панталони в своята първа сцена с Тони, за да изглежда по-пъргава. Друг детайл в дрехите на героинята са флоралните принтове, които символизират майчина любов и грижа.
Героинята е смела и безстрашна, а създателите на филма са намерили начин да покажат изпълнената с живот Валентина чрез нейните дрехи.
Дизайнерът на костюмите, Пол Тейзуъл, споделя, че първоначално планирал да облече Валентина в пола, но актрисата Рита Морено предложила да сложи панталони в своята първа сцена с Тони, за да изглежда по-пъргава. Друг детайл в дрехите на героинята са флоралните принтове, които символизират майчина любов и грижа.
Дрехите на Пърл и Джаспър Уинслоу
Сестрата и брата от семейство Уинслоу в сериала The Watcher ("Наблюдателят") не само се намесват в живота на семейство Бранък, но и изглеждат по доста странен начин.
За да подчертае тяхната ексцентричност, дизайнерът на костюмите им създава образите им по подобие на персонажите в картината на Грант Ууд „Американска готика“.
За да подчертае тяхната ексцентричност, дизайнерът на костюмите им създава образите им по подобие на персонажите в картината на Грант Ууд „Американска готика“.
Корсета на австрийската императрицa
„Корсаж“ е друга дума за „корсет“ – вид бельо, пристягащо талията. През 19ти век жените са го носили, за да придобие тялото им формата на „пясъчен часовник“ – идеализирана по онова време като еталон за красота.
Във филма „Корсаж“, корсетът символизира живота на австрийската императрица Елизабета, която била разкъсвана между очакванията на обществото и нейните собствени желания.
Във филма „Корсаж“, корсетът символизира живота на австрийската императрица Елизабета, която била разкъсвана между очакванията на обществото и нейните собствени желания.
Престилката с жълти цветя на Алис
Дизайнерът на костюмите във филма, Ариана Филипс, предложила да облече героинята Алис в чиста и изгладена престилка с жълти цветя.
Това символизира идеалната жена от 50те години на 20ти век, която изглеждала безупречно дори когато готви. Сега тази идея може да ни се струва далечна, но само няколко поколения преди нашето са съществували обществени норми, които изисквали от жените да се обличат по определен начин, за да угодят на съпрузите си.
Това символизира идеалната жена от 50те години на 20ти век, която изглеждала безупречно дори когато готви. Сега тази идея може да ни се струва далечна, но само няколко поколения преди нашето са съществували обществени норми, които изисквали от жените да се обличат по определен начин, за да угодят на съпрузите си.
Накитите на Лариса Уиймс, „Уензди Адамс"
Лариса Уиймс не е просто директор на академия Невърмор и бивша съквартирантка на Мортиша Адамс. Ако се загледате внимателно, ще забележите, че нейната брошка има формата на уста, а на гривната ѝ са изобразени очи.
Причината за това е, че в нейните бижута са скрити послания за отговорностите ѝ в академията и магическите ѝ способности – тя е „очите и устата“ на училището. Лариса отговаря за връзките с обществеността на академията и лесно може да намери точните думи във всяка ситуация. А тъй като тя винаги се грижи за училището, дори сменя облика си, за да наблюдава какво се случва с нейните ученици.
Причината за това е, че в нейните бижута са скрити послания за отговорностите ѝ в академията и магическите ѝ способности – тя е „очите и устата“ на училището. Лариса отговаря за връзките с обществеността на академията и лесно може да намери точните думи във всяка ситуация. А тъй като тя винаги се грижи за училището, дори сменя облика си, за да наблюдава какво се случва с нейните ученици.
Палтото на Надя, „Матрьошка“
Палтото на главната героиня в сериала има специално значение. Би било доста неудобно за една пътешественичка във времето да носи със себе си и чанта. По тази причина всичко, което носи със себе си тя държи в големите джобове на палтото си.
Във втория сезон на сериала, дизайнерът на сценичните ѝ костюми, Джен Рогън, избира за Надя черно палто, за да може да привлече целия фокус върху героинята.
Във втория сезон на сериала, дизайнерът на сценичните ѝ костюми, Джен Рогън, избира за Надя черно палто, за да може да привлече целия фокус върху героинята.
Дрехите на Лорна, „Адвокатът с линкълна"
Много от ключовите сцени в „Адвокатът с линкълна“ се случват в съдебната зала, където хората са облечени в строго официални костюми в сиви цветове.
Но Лорна, асистентката на адвоката, изпъква сред всички останали с ярките цветове на дрехите си. Облеклата на героинята символизират нейната способност да бъде себе си, да не се страхува от мнението на другите за нея и да действа смело и нестандартно.
Но Лорна, асистентката на адвоката, изпъква сред всички останали с ярките цветове на дрехите си. Облеклата на героинята символизират нейната способност да бъде себе си, да не се страхува от мнението на другите за нея и да действа смело и нестандартно.
Иванина Кавръкова
06.03.2023