Подборът на костюми, грим и прическа в киното никога не опира само до естетическата привлекателност. Често стилът, цветовете и характеристиките на облеклото могат да носят скрити послания, свързани с характера на героите и идеята на сюжета.
Разгледайте галерията, за да разберете в кои 12 филма елементи от гардероба крият скрити послания и смисъл, за който не сте подозирали.
1 от 16
12 филма, в които посланието е закодирано в КОСТЮМИТЕ
13
1678
18
„Индиана Джоунс и Храмът на обречените“
Ако костюмът, носен от Харисън Форд по време на приключенската лента от 1984 г., ви изглежда познат, това е, защото наистина е жест на почит към този, носен от Джеймс Бонд (Шон Конъри) в „Goldfinger“. По този начин един от най-важните герои на западното екшън кино изразява уважението си към друг.
Любопитното е, че Форд и Конъри по-късно ще споделят екранно време в „Индиана Джоунс и последният кръстоносен поход“, където Конъри играе бащата на Индиана Джоунс.
„Имало едно време в Холивуд“
„Имало едно време в Холивуд“ от 2019 г. се оказа обяснение в любов и уважение от страна на Куентин Тарантино към киното, с което е израснал в края на 60-те и началото на 70-те години. Режисьорът и неговият дизайнер на костюмите Ариан Филипс са били внимателни до най-малките детайли при облеклото на своите герои.
Например: каубойските ботуши, носени от Рик Далтън (Леонардо ди Каприо), символизират как той се опитва да се почувства като силен и корав мъж с ролите си в киното или телевизията, докато изисканите мокасини, носени от неговия дубльор, Клиф Буут (Брад Пит), подсказват, че той наистина е корав човек.
„Дюн“
Един от най-интересните компоненти на „Дюн“, страхотната нова адаптация на класическия научнофантастичен роман, е мистерията около организацията Bene Gesserit, чиито членове (шпионки, монахини, учени) са увити в тъмни одежди и воали, които несъмнено им придават много мрачно, но и магнетично излъчване.
Според дизайнера на костюми Жаклин Уест, техните дрехи са базирани на карти Таро, царицата в играта на шах и средновековните монахини, което е в съответствие както с характера на героините, така и с тяхната сила да предсказват бъдещето.
„Ана Каренина“
Адаптацията от 2012 г. по романа на Лев Толстой успя да смеси облеклото на имперска Русия от 1870-те с малко влияние на модата от 1950-те. Филмът се възползва от цветните детайли, за да разграничи своите герои, характеризирайки бунтарската личност на Анна Каренина чрез рокли в по-тъмни цветове и невинността на Кити Александровна чрез такива в класическо бял цвят.
„Господарка на злото“
Анджелина Джоли придаде много индивидуалност и магнетизъм на класическия злодей Малефисент от „Спящата красавица“. Една от най-значимите промени, които можем да забележим в образа на магьосницата между първия и втория филм, е в костюмите, които в продължението преминават от твърдите и пищни материи към мека коприна, която по-добре се адаптира към крилата на класическия персонаж.
„Алиса в страната на чудесата“
Тим Бъртън е режисьор, известен с това, че създава уникална атмосфера във филмите си. За своята версия на „Алиса в страната на чудесата“ той се опитва да предаде промяната в личността на главната героиня чрез костюмите, като в началото на филма Алиса носи светлосиня рокля, напомняща тази от анимационната версия на Дисни, а по време на приключението започва да носи дрехи, по-характерни за стила на режисьора на „Едуард Ножиците“ и „Суини Тод“.
„Вади ножовете“
Понякога най-незабележимите детайли в облеклото могат да добавят елемент към характера на парсонажа. В случая с героя на Крис Евънс в криминалния трилър от 2019 г., това, което изглежда като обикновена дупка в пуловера му, уместно намеква за неговото безразличие и неуважение към всичко около него.
„Ант-Мен и Осата“
Костюмите на Ant-Man и неговия помощник, The Wasp, на пръв поглед изглеждат като обикновена супергеройска броня. Ако обаче разгледаме по-отблизо гърдите и на двата костюма, ще забележим силует, подобен на главата на мравка на костюма на Ант-Мен и същия с лицето на Осата.
„Ла ла ленд“
Една от най-запомнящите се сцени в „Ла ла ленд“ е, когато героите на Райън Гослинг и Ема Стоун танцуват на улицата, а под тях блестят светлините на Лос Анджелис. Малък, но значителен детайл по време на тази сцена е, че Миа (Стоун) сваля токчетата си и се преобува с обувки за танци.
Макар на пръв поглед да изглежда, че този жест няма значение от гледна точка на сюжета, се оказва, че Миа повече не носи обувки на токчета до края на връзката им, което символизира големите усилия, които тя полага, за да се впише в света на своя любим Себастиан.
„Властелинът на пръстените“
Арагорн (Виго Монтерсен) е един от най-важните герои в страхотната адаптация на Питър Джаксън по книгите на Дж. Р. Р. Толкин. За да изпипа образа си докрай, Виго Мортенсен е неразделна част от процеса на обмисляне на тоалетите, които героят трябва да носи, използвайки костюмите дори в свободното си време, за да ги адаптира по-добре към тялото си.
По същия начин, интересна подробност, която може да се види във втория филм, е, че той взема гривните на Боромир (Шон Бийн), неговият спътник, който загива в края на първия филм, за да отдаде почит на паметта му.
„Гранд хотел Будапеща“
Уес Андерсън е режисьор, който поставя голям акцент върху дизайна на декори и костюми. За своя филм „Гранд хотел Будапеща“ неговият дизайнер на костюмите Милена Канонеро се вдъхновява от скиците на италианския шивач Умберто Тирели, за да създаде униформите на служителите на хотела.
В случая с пиколото Зеро Мустафа (в ролята Тони Револори), униформата му от късо яке и шапка на Lobby Boy го показват като чирак на мосю Гюстав (Ралф Файнс), докато гардеробът на Гюстав изглежда класически и елегантен, но и с малко ексцентричен личен щрих, точно като неговия характер.
„Хищни птици и ..."
Юън Макгрегър изигра ярък образ на злодей във филма „Хищни птици и фантастичната еманципация на Харли Куин“. Героят му е толкова егоистична личност, че почти всички негови лични вещи са персонализирани по негов собствен начин. Нарцисизмът му е подчертан и чрез дизайна на неговата пижама, където можем директно да видим лицето му, избродирано в плата.
Елиза Христакиева
21.02.2022