Свикнали сме да свързваме Анджелина Джоли в ролята на секси екшън героиня, която е готова да пребие всеки, застанал на пътя й. Но актрисата е също толкова добра и в това да играе реални личности. Последното й такова превъплъщение е филмът „Мария“ за оперната певица Мария Калас с Анджи в главната роля. Филмът предизвиква противоречиви отзиви - мнозина смятат, че актрисата изобщо не отговаря на типажа на страстната Калас. Каним ви да се включите в тази дискусия и същевременно да си припомните други филми, в които героините на Анджи са имали реални прототипи.
1 от 7
Анджелина се преобразява: Как Джоли се променя, когато играе истински хора
4
62
1
„Джия“ (1998 г.)
Биографичният филм за култовия модел от 70-те години на миналия век се превръща в един от първите големи успехи във филмографията на Джоли. Филмът е базиран на личния дневник на модела и разказва цялата история на краткия ѝ живот: от времето, когато работи за баща си в закусвалня на 17-годишна възраст, до смъртта ѝ от СПИН на 26-годишна възраст. Въпреки това красавицата успява да постигне много за този кратък период от време: тя е смятана за един от първите супермодели.
Снима се за най-големите лъскави списания, сътрудничи си с водещи марки, сред които Armani, Dior, Versace и Yves Saint Laurent. Красотата обаче не прави Джия щастлива: моделът, обожаван от милиони, е много самотен и нещастен в личния си живот. Джоли признава, че дълго време е отказвала ролята, защото е смятала, че с Каранги имат много общо - актрисата също е имала проблеми със самонараняването и наркотиците и би било трудно да се потопи отново в този мрак. В крайна сметка обаче Джоли приема работата - и то не напразно. Трудната роля направи Анджи известна като сериозна драматична актриса и ѝ донесе „Златен глобус“.
Снима се за най-големите лъскави списания, сътрудничи си с водещи марки, сред които Armani, Dior, Versace и Yves Saint Laurent. Красотата обаче не прави Джия щастлива: моделът, обожаван от милиони, е много самотен и нещастен в личния си живот. Джоли признава, че дълго време е отказвала ролята, защото е смятала, че с Каранги имат много общо - актрисата също е имала проблеми със самонараняването и наркотиците и би било трудно да се потопи отново в този мрак. В крайна сметка обаче Джоли приема работата - и то не напразно. Трудната роля направи Анджи известна като сериозна драматична актриса и ѝ донесе „Златен глобус“.
„Подмяната“ (2008 г.)
В трилъра, режисиран от Клинт Истууд, Джоли играе жена на име Кристин Колинс, чийто деветгодишен син Уолтър изчезва. Сюжетът е базиран на реални събития, разиграли се в Ню Йорк в края на 20-те години на миналия век. Изчезването на детето Колинс разтърсва цяла Америка, а полицията е остро критикувана за своята некомпетентност. Пет месеца по-късно в Илинойс е намерено момче, което се представя като Уолтър Колинс. За да спаси репутацията си и да успокои обществеността, полицията организира публична среща между майката и сина, но Кристин веднага разбира, че момчето не е нейният син. От този момент нататък жената започва конфронтация с бездушната система, която не търпи онези, които се осмеляват да се съмняват в нейната ефективност.
Истууд казва, че е избрал Анджи за главната роля, защото тя е майка и отговаря на типажа на епохата. По това време Джоли вече е многодетна майка - има три осиновени деца и биологичната си първородна дъщеря Шайло. В годината, в която филмът излиза на екран, Джоли отново става майка - ражда близнаците Нокс и Вивиен. Самата Анджи казва, че героинята ѝ напомня за собствената ѝ майка (Маршелин Бертран) и ѝ харесва да играе някой, който „притежава характерните черти на любим за нея човек“. Ролята донесе на Джоли номинация за „Оскар“.
Истууд казва, че е избрал Анджи за главната роля, защото тя е майка и отговаря на типажа на епохата. По това време Джоли вече е многодетна майка - има три осиновени деца и биологичната си първородна дъщеря Шайло. В годината, в която филмът излиза на екран, Джоли отново става майка - ражда близнаците Нокс и Вивиен. Самата Анджи казва, че героинята ѝ напомня за собствената ѝ майка (Маршелин Бертран) и ѝ харесва да играе някой, който „притежава характерните черти на любим за нея човек“. Ролята донесе на Джоли номинация за „Оскар“.
„Мария“ (2024 г.)
Майсторът на биографични филми Пабло Лараин пренася на екран още една женска история - този път се фокусира върху последните години от живота на великата оперна певица Мария Калас, които тя прекарва като отшелник в Париж.
Критиката все още не е приела филма радушно, но на премиерата му на кинофестивала във Венеция публиката го посреща с осемминутни овации на крака и разплаква Джоли. „Мисля, че Калас е била трудолюбив човек, който не наранява никого“, споделя Джоли за героинята си. Актрисата също така чистосърдечно призна, че се страхува да не разочарова феновете на Калас и по този начин „да ѝ направи лоша услуга“.
Въпреки че във филма са използвани записи на Калас, самата Джоли е трябвало да пее в една сцена. За да го направи, тя взема седеммесечни уроци по оперно пеене. Първият път, когато пее на снимачната площадка, синовете ѝ дори блокират вратата, за да не може никой друг да влезе, защото Анджи е много нервна. Въпреки смесените реакции към филма, няма съмнение, че и тази роля ще донесе на Джоли номинации за престижни награди.
Критиката все още не е приела филма радушно, но на премиерата му на кинофестивала във Венеция публиката го посреща с осемминутни овации на крака и разплаква Джоли. „Мисля, че Калас е била трудолюбив човек, който не наранява никого“, споделя Джоли за героинята си. Актрисата също така чистосърдечно призна, че се страхува да не разочарова феновете на Калас и по този начин „да ѝ направи лоша услуга“.
Въпреки че във филма са използвани записи на Калас, самата Джоли е трябвало да пее в една сцена. За да го направи, тя взема седеммесечни уроци по оперно пеене. Първият път, когато пее на снимачната площадка, синовете ѝ дори блокират вратата, за да не може никой друг да влезе, защото Анджи е много нервна. Въпреки смесените реакции към филма, няма съмнение, че и тази роля ще донесе на Джоли номинации за престижни награди.
Христина Александрова
08.10.2024