Що се отнася до оцелелите от катастрофата на лайнера, бе отбелязано, че много от тях са починали преждевременно, включително главният пожарникар на кораба, който починал от туберкулоза заедно със съпругата и дъщерите си, оставяйки сина си сирак. Фредерик Барет бил един от първите членове на екипажа, който видял водата, нахлуваща в кораба, и се опитал да поддържа двигателите му, като запалил горивните камери, които захранвали котлите, преди да стане ясно, че корабът е на път да потъне. Работникът бил един от 705 пътници и екипажа, които оцелели. Той бил поставен начело на една от спасителните лодки, в които имало предимно жени и деца. Те били прибрани от спасителния кораб "Карпатия".
Забележително е, че Барет, който е изобразен във филма на Джеймс Камерън от 1997 г., спасил живота на приблизително 70 души, тъй като неговият бърз ум предотвратил катастрофа, когато спасителните лодки били спуснати във водата. Ако той не бил прерязал въжетата на лодката си и не я бил избутал, след като паднала във водата, друга спасителна лодка, пълна с бягащи хора, щяла да се разбие върху тях, което вероятно щяло да доведе до смъртта на хора и в двете лодки.
Друг любопитен момент е свързан с името на този човек. Малко след отплаването на кораба от Саутхемптън, Барет бил сред онези, които реагирали на откриването на пожар на борда. По-късно той твърди, че е бил свидетел на щетите, причинени от пламъците на една от преградите на кораба, разделяйки го на отделения. Фредерик умрял през 1931 г., след като със съпругата му и двете му дъщери се случило същото. Както казва неговата внучка пред „MailOnline“ през 2021 г., синът на Фредерик Харолд останал сирак на десетгодишна възраст.
Много други оцелели също намерили своята смърт. Сред тях имало дете, което било на борда на кораба - той станал първият оцелял, починал от менингит, само три месеца след трагедията. Реджиналд Робинсън Лий умрял от сърдечна недостатъчност през август 1913 г. Арчи Джуел умрял през 1917 г., след като немско торпедо ударил преустроен болничен кораб, на който е плавал по време на Първата световна война.
По отношение на неуспехите, най-смущаващият включвал бинокъл, който можел да бъде използван за локализиране на айсберг. Той бил заключен в килера, след като първоначалният втори офицер на кораба забравил да остави ключ. Дейвид Блеър бил сменен в последния момент точно преди корабът да напусне Саутхемптън. В бързината забравил да остави ключа, който би дал на екипажа достъп до бинокъла. Фредерик Флийт, който бил на смяна през нощта, когато корабът потънал, по-късно свидетелства, че бедствието е можело да бъде предотвратено, ако е имал оборудването, за да забележи опасността.