Пазаруването в супермаркета може да е интересно преживяване. Повечето хора имат списък с покупки, а други решават на място какво им трябва. Общото между всички е, че искат да приключат бързо и да не харчат много. Е, оказва се, че супермаркетите имат скрити трикове, с които ни карат да даваме повече пари.

Вижте кои са те!

  • Супермаркетите поставят големите колички на входа, за да се възползваме от тях и да ги напълним.
  • Възползват се от празниците, за да пускат различни промоции и да са характерни за сезона, защото винаги ще ги купим.
  • Друг трик е, че плодовете, зеленчуците и печивата се поставят в първата част на магазина, за да стане тя цветна и да изглежда всичко здравословно. Това подобрява настроението ни и ни кара да пазаруваме импулсивно.
  • Не бива да пазаруваме и гладни, защото ставаме по-уязвими на подобни трикове.
  • Дегустацията е друг начин супермаркетите да ни накарат да пазаруваме повече.

  • Друга техника е да поставят продуктите, които искат да купим, на очевидно място. Ето защо купуваме някои продукти, макар и да не са много качествени. Анимираните образи по опаковката също ни влияят.
  • Друг капан, в който попадаме е „Купи 3 на цената на 2.“ В повечето случаи даваме повече пари, отколкото ако ги купим поотделно.
  • Супермаркетите използват нещо наречено психологично ценообразуване, което е определяне на цената на даден продукт спрямо влиянието върху купувачите и търсенето от тях.
  • Музиката също има огромно влияние върху пазаруването. Ако тя е тиха и бавна, сме готови да прекараме повече време в магазина.
  • Забелязали ли сте, че при пазаруване онлайн ви излиза съобщение, че за още няколко лева ще получите безплатна доставка? Това е просто трик да похарчите повече, отколкото сте предвидили.

  • Понякога обикновени стоки като яйцата не са поставени на обичайните места и трябва да минем през други продукти, за да ги вземем. Така можем да си харесаме и нещо друго.
  • Осветлението също играе роля при пазаруването, особено ако от магазина искат да наклонят вниманието ни към точно определени стоки. То кара и нещата в него да изглеждат по-свежи.
  • Всички сме виждали продуктите, които седят до касата. Те не са там, за да си вземем, ако сме забравили, а защото искат да ни изкушат да ги купим.