Неизменно работата на дизайнера на костюмите привлича към себе си много внимание. Понякога например тоалети от филми или сериали придобиват култов статус, какъвто беше случаят със зелената рокля на Кийра Найтли в „Изкупление“. Цели статии са посветени на подробен анализ на гардероба на стилните и смели героини от "Сексът и градът", "Еуфория" или "Емили в Париж".
Днес в нашата колекция ще ви представим култови тоалети на герои от филми и сериали, за да ви убедим, че детайлно обмислените костюми могат да разкажат не само за епохата, но и за социалното положение и тънкостите на характера на героите, които ги носят.
1 от 14

10 филма, в които КЮСТЮМИТЕ на героите ни подсказаха нещо, но ние го пропуснахме
11
1065
7

„Сексът и градът“
Кари Брадшоу запази любовта си към полите пачки и обувките на Маноло Бланик в продължението на „Сексът и градът“. Освен това от време на време в кадър се появяват предмети от гардероба на героинята, познати ни от старите поредици. Така гардеробът на Кари позволи на дизайнера на костюми да изгради връзка между миналото на героинята и нейното бъдеще.
Във финала на шести сезон, Кари наметна якето на Тузара върху рокля си на Versace, което може да се тълкува като знак, че тя ще се събере отново в Париж с мъжа на мечтите си. Във финала на продължението на „Сексът и градът“ – „И просто така“, след като взе личните вещи на Тузара, тя наметна същото яке върху вечерната си рокля. С този жест тя подсказва, че теглейки черта под всичко случило се, пуска мъжа на мечтите си завинаги.

„Силата на кучето“
Дизайнът на костюмите на филма „Силата на кучето“, носител на „Оскар“, съчетава блясъка и суровия живот на Дивия Запад. Всеки герой чрез своите тоалети загатва на зрителя как иска да се появи в очите на другите. Героинята на Кирстен Дънст в нейните женствени тоалети изглежда най-нелепо на фона на останалите герои във филма. Във времето, когато Роуз пристига в ранчото, костюмът й е по-добър и по-богат, отразява новия й статус.
Джордж Бърбанк винаги е елегантно облечен, за да напомня на другите за благородния си произход, докато Фил умишлено крие произхода си и престижното си образование под мръсните износени дрехи, преструвайки се на корав каубой.

"Спенсър"
Някои вещи заемат специално място в гардероба на принцеса Даяна. Използвани са в онези сцени от филма, когато принцесата се чувства уязвима и се нуждае от подкрепа. И така, червеното палто, носено от принцеса Даяна в църквата по Коледа, сякаш се превръща в неин амулет, дава й сила и я предпазва от папараците. Като цяло, червеното често се използва във филма, за да подчертае нещата, които са особено важни за Даяна, и да начертае ясна граница между Спенсър и Уиндзор.

"Последна нощ в Сохо" (2021)
Според дизайнера на костюми трансформацията на тоалетите на Санди подсказва, че героинята е била по-сдържана и по-изтънчена в началото на филма, а с развитието на действието е започнала да пада все по-ниско. Черната дантелена рокля с пайети, в която Санди се яви на прослушване, символизира нейната надежда за бъдеще, заобиколено от изящни и елегантни неща. Червена къса рокля с голяма панделка на гърба и дълбокото деколте са като вик за помощ. Тази рокля поставя чертата, от която тръгва окончателното пропадане на героинята и нейното сбогуване с мечтата на сцената.

„Омъжи се за мен“
Поп звездата Кат Валдес винаги е в светлината на прожекторите и всяко събитие в живота й веднага се превръща в новина. Внушителната й рокля, според дизайнера на костюми, се е превърнала във визуална метафора за сватбата й, която престана да бъде лично, интимно събитие и се превърна в пищно шоу. Именно това попречи на Кат да види за какъв негодник се омъжва. Вечерта след осуетената сватба Кат седи сама в спалнята, сякаш е заключена в тази огромна рокля.
Но след срещата с Чарли стилът на Кат се променя, подчертавайки вътрешната й трансформация. Тя вече предпочита по-спокойни цветове, а от лъскавите неща оставя само бижутата.

„Убивайки Ийв“
Главната героиня на сериала – Виланел е момиче хамелеон. Тя е обсебена от красивите дрехи и ги използва, за да се маскира, пробвайки различни роли, като никога не се разкрива докрай. Следователно всичките й образи са различни един от друг.
Розовата пухкава рокля в комбинация с груби ботуши затвърдиха статута на Виланел като модна икона. Това „детско“ облекло, първо, отразява характера на героинята, която често се държи импулсивно, и второ, предизвиква онези, които се опитват да я анализират. Вместо с балетни обувки, стилистът предпочете за Виланел ботуши, с което сякаш героинята подчертава: „Каквото и да си мислиш за мен, ще сгрешиш“.

„Круиз в джунглата“
Лили, в изпълнение на Емили Блънт, носи панталони и къси панталонки, въпреки че по времето, когато се развива действието във филма, това облекло е било нетипично за жена. С избора на този гардероб създателите на „Круиз в джунглата“ искат да подчертаят, че тяхната героиня е смела и решителна жена, която е изпреварила времето си. Дизайнерът на костюми, който създава тези удобни и практични дрехи за Лили, черпи вдъхновение за тях от снимките на пилота Амелия Ърхарт и други феминистки икони от началото на 20-ти век.

„Еуфория“
„Еуфория“ е още един американски тийнейджърски сериал, който оказва осезаемо влияние върху модните тенденции днес. Въпреки че действието се развива в настоящето, героите изглеждат носталгични по началото на 2000-те. Всяка героиня има свой собствен стил. Каси се опира на традиционните идеи за това какво може да се счита за женствено. Тя сякаш се опитва да подражава на тези, като които би искала да бъде, а дрехите й буквално крещят за желанието й да бъде обичана.
Рю Бенет носи бургундския суичър на баща си във важни моменти от живота си. Тя е емоционално привързана към това нещо: суичърът сякаш я отвежда в безопасния свят на детството.

„Лакрициева пица“
„Лакрициева пица“ е слънчев филм на Пол Томас Андерсън – химн на младостта, лятото и първата любов. По молба на режисьора младите актьори не използват никакъв грим, а за да изглеждат костюмите по-изтъркани на екрана, актьорите се прибираха с тях вкъщи след снимачния ден.
Главните герои не са от богати семейства, така че носят дрехи, които могат да бъдат закупени в търговски центрове или поръчани по каталог. Но в дрехите им е скрито послание. Например надписът на тениската на Алана "Измина дълъг път, скъпа" ("You've came a long way, baby") е с толкова дребен шрифт, че е невъзможно да се чете. Според замисъла на режисьора, този надпис е трябвало да привлече още по-голямо внимание към героинята. А белият костюм с розова риза, който Гари носи на откриването на пейнтболния клуб, е препратка към образа на Робърт де Ниро във филма „Казино“.

„Емили в Париж“
Въпреки факта, че главната героиня на сериала живее и работи в Париж, в гардероба й няма да намерите скучни бели блузи и сини дънки. Според стилиста на филма интересното е, че Емили не се е превърнала в типичната французойка от наръчника „Обличай се като парижанка“. Костюмите на Емили винаги са били оригинални, а през 2-ри сезон стават още по-ярки и сложни. Емили е личност и се противопоставя на всякакви ограничения върху свободата й на изразяване. Тя е момиче с характер и това се отразява върху стила й на обличане.
Тея Кръстева
05.05.2022