Гримът е един от важните компоненти на успешната филмова история. Наред с костюмите и прическите, той е в състояние да разкрие характера на героя и дори да се превърне в неизменна част от същността му.
Днес в нашата галерия ще ви припомним филми и телевизионни предавания, в които гримьорите работиха усилено, за да са сигурни, че зрителите няма да успеят да откъснат поглед от героите на екрана дори за секунда.
1 от 19
12 филма, в които ГРИМЪТ разкри истинските чувства и мисли на героите
16
739
4
Круела де Вил, "Круела"
Дизайнерът по прическите и грима Надя Стейси решава да внесе нещо ново във визията на Круела. На лицето на героинята, в допълнение към традиционния грим, има мигли, направени от пера, лепенки от кристали и графити.
Така филмът повдигна въпроса относно критериите за красота, а също и въпроса за отношението на човека към собствения му външен вид. Круела използва грима като средство за себеизразяване и напълно приема себе си такава, каквато е.
Круела де Вил, "Круела"
Дизайнерът Надя Стейси е вдъхновена от лондонското пънк движение от 70-те години на миналия век. Например, за изображението с надпис Future е използван шрифтът от корицата на албума на Sex Pistols "Never Mind the Bollocks". Дизайнерът прави шаблон и с помощта на аерограф рисува лицето на Ема Стоун с черен пигмент.
"Дамски гамбит"
Дизайнерът за коса и грим Даниел Паркър гарантира, че гримът, заедно с косата и прическата на Бет от „Дамски гамбит“ разказват историята на героинята. От обикновено момиче героинята се превръща в девойка, която уверено върви към целта си: с идеално напудрено лице, акуратно очертани очи и ярко червено червило.
Когато Бет попада в хватката на пристрастяването и кариерата й върви надолу, гримът се размазва по лицето й. Героинята се гримира предизвикателно и позира като звезда, опитвайки се да изглежда като поп певица. Вулгарната очна линия е индикатор за вътрешния хаос на Бет.
Трудностите на живота се проявяват върху външния вид на момичето: несъвършенствата на героинята се подчертават чрез пълната липса на грим на лицето. Отнемайки пудрата, гримьорът позволява да се види истинският цвят на кожата. Зрителят забелязва това и разбира: героинята не е добре.
Рю Бенет, "Еуфория"
И в сериала "Еуфория" гримът се превръща в продължение на характерите на героите и отразява техните вътрешни преживявания. Всеки кристал, нюанс на сенки за очи и очна линия са от значение.
На партитата главната героиня Рю от очите си „изпуска“ искри вместо сълзи. Искрящият поглед на Рю е в рязък контраст с мрака в живота й. Блясъкът символизира нещо невинно, фантастично и обнадеждаващо, показвайки колко вълшебно, но в същото време болезнено (защото всъщност героинята „плаче“) може да бъде израстването.
В трудните моменти момичето изглежда зле: за да подчертаят умората и ранимостта на Рю, гримьорите използват тухленочервени сенки за очи, а нездравословният блясък на лицето се получава с помощта на вазелин. По правило гримът подчертава силните страни на външния вид, но в "Еуфория" той се фокусира върху недостатъците.
„Хакери“
Трилър "Хакери" е заснет в жанра киберпънк. Дизайнерът на костюми Роджър Бъртън и гримьорът Лиз Дюксауър създадоха визии, които сливат модата на 90-те с футуризма.
Героинята на Анджелина Джоли носи байкерско яке, обемен дълъг ръкав и кимоно като рокля. Синият колан от кимоно е съобразен с цветовете на грима на Кейт.
Наситени сенки, графични черни стрелки, добре подчертани вежди и тъмно червило - всичко това допринася за създаването на футуристичния образ на героинята.
Лейди Джесика Атреиди, "Дюн"
Гримьорите на филма „Дюн“се изправиха пред трудна задача, защото трябваше да покажат три различни превъплъщения на героинята: майката на Пол, наложница и благороден интелектуалец. За да не изглежда актрисата твърде млада, беше й направена проста и строга прическа, а кожата й беше бледа.
Тимоти Шаломе и Ребека Фъргюсън в "Дюн"
Тимоти Шаломе и Ребека Фъргюсън в "Дюн"
С помощта на грим, актрисата Ребека Фъргюсън получи външна прилика с Тимоти Шаламе, който изигра ролята на сина на нейната героиня.
Сали Боулс, "Кабаре"
Много хора смятат, че прическата и гримът на Лайза Минели, която изпълнява ролята на Сали Боулс, са резултат от работата на екип от професионалисти. Всъщност актрисата сама измисля емблематичния образ от "Кабаре“. Най-значимите елементи на образа са: подстригването на пикси, очертаните вежди, ярките сенки, бенката върху скулата и миглите в стил „паяк крака“. Минели разказа, че идеята да направи такива мигли й е дошла в Лос Анджелис в магазин за мигли, където е отишла случайно.
"Клеопатра"
Елизабет Тейлър винаги сама е подготвяла своя грим – на и извън снимачната площадка. Във филма „Клеопатра“ актрисата пресъздаде фаталната красота на египетската царица, като рамкира очите си с очна линия, създавайки ефекта „котешки очи“ и запълни зоната от миглите до веждите със сини сенки.
Тейлър знаеше кой нюанс на синьото прави бялото на очите по-бели, а ирисите – по-сини. Очите на Елизабет Тейлър бяха нейната визитна картичка и филмът "Клеопатра" в този смисъл не беше изключение.
"Очите на Тами Фей" – 60-те и 70-те
Първите кадри от филма „Очите на Тами Фей“показват героинята като зряла жена с татуировка и много грим на лицето. След това е представен животът на героинята в нормална хронология. Гримьорът на проекта Линда Даудс показва как героинята е достигнала до окончателния си вид чрез внимателно обмисляне на трансформацията на грима на Тами.
През 60-те години героинята се появява пред публиката в нежен, ефирен вид: лекият й естествен грим се допълва от буйни мигли. Десетилетие по-късно лицето й придобива по-ясни и твърди контури, върху него е нанесена по-плътна козметика.
"Очите на Тами Фей" – 80-те и 90-те
Зрителят вижда Тами с перука и сини сенки за очи, които сякаш са били поставени върху очите й с шпатула – през 80-те години на миналия век.
Вече през 90-те години героинята се появява пред нас в екстремен вид: мазни слоеве спирала, сенки, червило, татуировка на устните. Всичко това завършва тъжната трансформация на Тами Фей.
Харли Куин, "Отряд самоубийци"
Изборът на външен вид за Марго Роби като Харли Куин изискваше много изследвания от гримьорския екип. Те потърсиха вдъхновение в интернет, в комиксите за Хърли и филмовите сценарии.
Розово-сините опашки, яркочервените устни, размазаната очна линия, с която мнозина свързват Куин, се появиха в резултат на раздялата на момичето с Жокера. Това се случи в 1-вата част на поредицата.
Във втората част на "Отряд самоубийци" Харли се появява пред публиката в по-тъмното си въплъщение: тя се присъединява към нов екип от антигерои. Гримът също става по-тъмен, с червени сенки за очи и тъмно червило на бледото си лице.
"Секс образование"
Във филма гримът подчертава промените, които се случват във вътрешния свят на героите от сериала. Например, Мейв през 1-ви сезон изглежда много ярка: спирала, цветни сенки, руж, червило, розова коса. С целия си външен вид героинята демонстрира желанието си да се открои, за Мейв е важно какво мислят съучениците й за нея.
Във 2-ри сезон момичето е по-загрижено за разрешаването на личните си проблеми. Тази нейна промяна се проявява и на ниво грим – девойката връща естествения цвят на косата и използва много по-малко козметика. И мнението на другите вече не е толкова важно за нея.
Джуди Гарлънд, "Джуди"
Ролята на Джуди Гарлънд е поверена на Рене Зелуегър. Първоначално, за да изравнят разликата между деликатните черти на Рене Зелуегър и по-изразителното лице на Джуди Гарланд, създателите на филма планираха да използват лицеви протези. Но стана ясно, че протезите могат да сковат мимиките на лицето на актрисата, така че вместо тях гримът пое трудната задача.
Бръчките на Зелеуегър са подчертани с щрихиране. А кораловочервеното червило, ярките мигли и сценичната очна линия придадоха на образа холивудски блясък.
"Алиса в страната на чудесата"
Докато работеха върху образите на героите от „Алиса в страната на чудесата“, гримьорите се съобразиха напълно с всички желания на режисьора Тим Бъртън. Алиса трябваше да изглежда много бледа, така че всеки сантиметър от тялото й беше покрит с бяла боя.
Образът на Червената кралица се оказа необичаен: героинята на Хелена Бонъм Картър има сини сенки и добре очертани устни във формата на сърце. През първите 3-4 дни от снимките гримьорът „рисува“ устните на ръка, но след това просто направи шаблон и по този начин спести много време.
Тея Кръстева
07.05.2022