BBC излъчи, изключително скандален и опетняващ репутацията на родния туризъм, филм. Филмът е със заглавие „Booze, Bar Crawls And Bulgaria”(„Пиячка, обиколки по баровете и България”). Заснет е през юли, в разгара на туристическия сезон. Дотук добре. Филм за Слънчев бряг, излъчен по BBC!? Това не е ли добре за страната ни? Да, ама не! Филмът показва грозното лице на Слънчев бряг: алкохолният туризъм, пиянските оргии и купоните, които често завършват в болница. България ли е виновна за това? За това, че чуждестранните туристи се държат неприлично и се напиват? Някой да ги е накарал насила?



Журналистката от BBC Стейси Дули през юли лично е посетила известния български курорт. Идеята на филма е да се покаже защо Слънчев бряг се оказва толкова привлекателен за британските туристи. Евтиният алкохол се класира на първо място. Дули става част от тълпите купонясващи британци, за да покаже истинското лице на курорта и на неговите посетители. Пияните туристи са обичайна гледка в Слънчев бряг. Няма как да ги сбъркате. Купоните започват с безплатни питиета, за да се примамят посетители. Това им е достатъчно, за да се втурната веднага в заведението. След няколко евтини коктейла, купонът не сършва в бара. Той тепърва започва. Групата се мести в хотела, където нарушават спокойствието на другите гости, но на пияните младежи въобще не им пука. Гледката на безпаметно пияни чужденци, разхождащи се голи по улиците, участващи в оргии, се оказва нещо обичайно.



Журналистката интервюира и много българи, за да покаже какво мислят те за т. нар. алкохолен туризъм, практикуван от чужденците. Дули дори разговаря с ромско семейство, защото ромите често са обвинявани за кражбите в курорта. Показани са всички позиции, но ефектът е доста неприятен за България.

„Това не е ваканция, това е да търсиш смъртта доброволно“ – така звучи едно от посланията във филма.

Екипът на Dama.bg смятаме, че този филм по някакъв начин разкрива действителността, но за „порочната слава” на курорта не са виновни хотелите, ресторантите, баровете. Виновни са онези, които идват тук с една единствена цел – да пият. Те са тези, които се въргалят по улиците, но никой не е виновен за тяхната необузданост. Курортът предлага евтин алкохол. Добре. Някой да ги е накарал да се напият? Вината е и в двете страни. Този, който предлага и този, който злоупотребява с предлаганото.

Добра реклама ли е това за имиджа на България? Отговорите оставяме на вас.