Вкусът е нещо субективно. Докато за едни са вдъхновяващи минимализмът и перфектната естетика, за други те са меко казано скучни. Ако ви е омръзналo от публикации, в които всичко е филтрирано и изрядно подредено, вероятно ще проявите интерес към един малко по-нестандартен профил, който може да отвори нови хоризонти за вижданията и идеите ви.
Става въпрос за „Decor hardcore” – блог (и профил в социалните мрежи), създаден от дизайнерката Ксения Шестаковская, в който може да видите едни от най-странните дизайнерски решения. „Нестандартното не е за всеки” – казва Ксения. Тя създава блога си през 2015 година с желанието да направи колекция от любопитни изображения, на които попада в интернет. „Виждах толкова много интересни изображения и реших да започна да ги колекционирам и да ги споделям с хората.”- казва Ксения. Профилът ѝ в Инстаграм има стотици хиляди последователи, които се възхищават на онлайн колекцията ѝ, пълна с розови всекидневни и бани от розов кварц.
А съдейки по съдържанието на блога ѝ, вероятно има право.
Странните, нестандартни неща имат способността да привличат вниманието ни неудържимо. Във всяко несъвършенство има доза красота, дори когато то ни изненадва или шокира.
Ксения споделя: „В началото наистина се притеснявах какво ще се случи, ако колекцията се изчерпа и няма какво повече да споделям. В крайна сметка осъзнах, че това е един безкраен океан, пълен със съкровища и няма за какво да се притеснявам.” Що се отнася до дизайна, според нея най-важна е емоционалната връзка. „Трябва да докосне сърцето ти” – казва Ксения. Понякога се случва да попадне на обекти, които не са естетически приятни, но заслужават да им бъде обърнато внимание. Тя добавя: „Има случаи, в които виждам нещо наистина екстремно и просто трябва да го споделя. Може да е нещо, което никога няма да взема за себе си или за подарък, но самите снимки да са невероятни.”
Майкъл Гарет, който е неин бизнес партньор и най-добър приятел, ѝ помага да доразвие страницата си. Двамата вече имат успешен бизнес и дори получават възможността да си партнират по проекти и кампании с марки като Gucci и Versace.
„Модата започна да ме отегчава ужасно много” – споделя Шестаковская пред списание „Vogue”. „Аз се чувствах по същия начин” – добавя Гарет – „Когато Ксения започна да ми показва колекцията си, се запалих много по идеята.”
Те се опитват да ни кажат да не приемаме нищо прекалено на сериозно и искат да докажат, че „Раят наистина се намира на Земята”.
Ксения е в постоянно търсене на перфектния кадър, осланяйки се на различни критерии – може да са неочаквани решения или просто щастливи случайности. Дизайнерът има нуждата да вникне в историята, която стои зад изображенията, да се потопи в атмосферата и да разбере действията и решенията на хората.
„Този проект е много повече от работа за мен – това е цялостният ми подход към живота, поведението ми, мечтите ми и понякога дори кошмарите ми.” – казва Ксения – „Когато не работя по него, обикновено си фантазирам за определени неща и ситуации, а после си поставям за цел да разбера дали съществуват наистина.”
„Не става въпрос за естетика, а за разнообразието от различни избори.” – добавя Шестаковская – „ Толкова много дизайнерски решения се опитват да се вместят в „нормалното” и общоприетото на всяка цена. Нашата марка предлага нешлифовани, неочаквани неща. Според мен е напълно нормално едно момиче да има вана във формата на мида, защото е красиво и вълшебно. Просто се оглеждам наоколо и търся забавни неща, които ме правят щастлива. Изглежда, че те радват и много други хора”.
Ако имате афинитет към странни, шантави и нестандартни неща, то със сигурност ще харесате следващите снимки: